Skrekkblandetfryd75 Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg lurer på hvor mange måltider andre fullammede babyer på 4-6 måneder har i døgnet? Har lest på NAN-pakken at mme-babyer på den alderen skal ha 5-6 måltide. Min gutt får bare morsmelk, men spiser 7-9 måltider per døgn, altså det samme som da han var nyfødt og ganske mye mer enn mme-babyer. Junior er tilfreds og blid, men veksten har stagnert litt i det siste. Han legger seg forøvrig mellom sju og åtte og står opp igjen mellom sju og åtte. Da har han 3-4 måltider i løpet av natten. Hvordan er det med andre? Får han for lite mat?
LilleBanan blir storebror Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 hei min er 4,5 mnd og han jar 5 måltider i døgnet. Jeg fullammer. Han får pupp kl 07.00 når han våkner(kan hende han våkner tidligere) så igjen kl 10, kl 13, kl 16 og ca18.30. På det sistemåltidet får han noen skjeer med HIPP grøt før han ammes. Jeg nevnte dett på 4mnd kontroll på hs a de sa det hørtes fint ut så da er vel ikke 7-9 måltider for lite:)
wjkcg Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Har vært med ca tre timers mellomrom til nå, men synes strekkene kan bli lengre og lengre. Jenta mi er fem måneder og jeg regner sånn ca mat ni, ett, fire, syv, ni og kveldsmat, så har vi en matøkt ca fem om natta. Synes det er formiddagen som virkelig gir mindre amming, der kan hun gå mange timer uten. Har begynt med smaksprøver på grøt denne uka, så veldig spent på hvordan det påvirker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå