Gå til innhold

Noe bedre enn lactulose for treg mage hos barn? *Desperat!*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer egentlig på om det finnes et middel som er mer effektivt enn Lactulose for treg mage hos barn. Nå har vi prøvd det meste uten ønsket resultat: Svisker, rosiner, aprikoser, fiber (kornblanding m/ mye fiber), overmodne nektariner og pærer, mindre melk, Lactulose og "Husk". Prøver også å tilby rikelig med væske, men han kan så klart drikke enda mer.

Trenger tips! Er det noe somer reseptbelagt og fungerer bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har i tillegg prøvd malt.

Skrevet

vi har god erfaring med idoform, fordel 5 kapsler utover dagen.

kapslene åpnes og helles i grøt eller fruktpure, og vært effektivt her i gården!

Skrevet

Vår gutt hadde null effekt av laktulose. Prøvde Movicol og det går han på ennå. Bleiene kommer på løpende bånd. ;)

Skrevet

Takk for svar! Kan jeg spørre om hvor vi kan kjøpe Movicol?

Skrevet

Opp :o)

Skrevet

Selges reseptfritt på apotek. :) Var gutt er 7 mnd og har gått på det noen måneder nå. Får 1/4 pakke to ganger daglig. Hvor gammel er din? :)

Skrevet

Hei. Min datter elsker biola osv så når vi var på besøk hos bestemor så hadde hun kjøpt noe som het actimel i stedet for biola. Har aldri sett en mer full bleie. Det var i en sånn 4 pakning med små flasker. Tror hun hadde handlet det på rema 1000.

Skrevet

Gutten min er 2,5 år. Lurer litt på om pulveret smaker vondt og om det kan blandes i melk? Gutten vår drikker bare melk og vann.

Skrevet

Takk til deg også Ann_! Problemet er at gutten vår ikke vil ha noe annet enn lett melk eller vann. Ikke saft en gang ;o)

Skrevet

Den er litt som lett melk. Den var ikke så tykk som biola. Dessuten har i alle fall jeg oppdaget at det er veldig gøy å drikke fra de små flaskene på egenhånd

Skrevet

Kanskje ikke så dumt å gi det et forsøk da... Skal kjøpe i morgen :o) Takk for tipset!!

Skrevet

Movicol smaker faktisk kjempegodt! Hehe! Smaker litt sånn sitronaktig tror jeg. Vi har blandet det i mme'n og han har ikke merket noe til det. :)

Skrevet

Hvor mye laktulose gir du? Og hvor ofte?

Skrevet

Movicol smakar mildt sagt ikkje godt.

Vi har gått over til flytande parafin(2 x 5 ml daglig). Det går ned, og hjelper magen like godt. Og når ungen skulle vise kva det smakte som, så henta ho sanasolflaska;)

Men husk at ingen av desse midla er bra å bruke over lang tid, uansett kor lite skadelige dei skal vere for tarmen.

Skrevet

Har du prøvd kiwi? Da jenta mi var ca 2 år hadde hun kjempetreg mage og ingenting funket. Ga henne en kiwi og det kom 3 bæsjebleier på no time. Supereffektivt her i gården. Og det skader ikke å prøve=)

Skrevet

Røde stenfrie druer i store mengder funker her.

Skrevet

Har du forsøkt duphalac? Det funker som rakkern her i gården :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...