Medium fikk guttebass Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg synes vi har fått veldig lite (ingen) info om hva som skjer i morgen, på eldsteguttens første skoledag. Vi skal møte opp kl 10.00, men utover det vet vi ingenting. Er det noen som har erfaringer å dele med meg?
*gruffalo* Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Vi møtte i skolegården. Rektor ropte opp en og en, så kom de frem og fikk hver sin t-skjorte med skolens navn på. Etterpå gikk vi i klasserommet hvor de tegnet litt og leste en bok. Så hadde de en liten samling...og jeg tror de var ute en liten tur. Etterpå gikk de som skulle på sfo der, de andre gikk hjem. Vi gikk på sfo, her fikk de boller og saft før vi gikk hjem.
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Vi har to gutter som skal begynne i 1 klasse på tirsdag. Veldig, veldig spennende....både for liten og stor!! Hos oss virker det som de starter med en " vanlig" skoledag. Vi skal møte opp 08.30 og dagen varer til vanlig tid, 13.05. Foreldrene blir så klart med, men går etterhvert som barna slår seg til ro. Jeg bare håper det går bra for vår sin del. Gikk ikke så veldig bra på førskoledagen. Jeg måtte være der hele dagen, som eneste forelder. Håper det går bedre nå ved skolestart. Har snakket mye med guttene om det, så de skal være noenlunde forberedt. Lykke til med den første skoledagen!
Medium fikk guttebass Skrevet 17. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2008 Tusen takk for svar. ) Ser at det kan variere litt fra skole til skole hvordan dagen arter seg, så jeg får bare ta dagen som den kommer. Vi har vært på besøk på skolen og på SFO og begge gangene måtte jeg være der sammen med han. Jeg vil tro at det går seg til etterhvert, men jeg må si at jeg gruer meg ganske mye.
aa11bb22 Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Hei! Jeg er lærer og skal ta imot 19 nye førsteklassinger i morgen. Hos oss starter og slutter vi til vanlig tid. Elevene med foreldre skal derfor møte opp kl. 8.25. Da ønsker rektor velkommen til nytt skoleår, og sender alle elevene unntatt de nye førsteklassingene til sine klasserom. Deretter blir de nye eleven lest opp og ønsket velkommen til skolen. Så blir elever og foreldre med læreren på klasserommet. Vi finner garderobeplass, pult osv. Så blir det samling og litt arbeid for elevene. Etterpå blir det klasse- fotografering utenfor, og lek ute. Da kan de foreldrene som ønsker å gå gjøre det, mens de som føler de må være lengre er det. Husk å ta med: - fotoapparat - matpakke - skifteklær (med navn) - regnklær Slik er det hos oss. Kanskje de gjør noe lignende hos dere! Lykke til ihvertfall. -
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå