Kjærlighet <3 Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jenta vår har brannkopper, de sitter på ene overarmen hennes. Legen på legevakta sa vi godt kunne sende henne i bhg så lenge vi smurte henne med en salve (som vi fikk på resept) og bandasjerte. Men det var ikke sikkerrt bhg godtok det. Hvordan er det i deres bhg? Hun er ikke plaget av disse brannkoppene i det hele tatt, så hun er ikke syk for å si det sånn. Men koppene er jo smittsomme, men om dem er bandasjert er det jo ikke noen som kommer i kontakt med dem ...
Gjest Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Barna skal behandles og holdes hjemme til hudsårene er under kontroll. I praksis vil det i de fleste tilfeller si at barna kan gå i barnehage etter at brennkoppene er behandlet med antibiotika-salve eller tilsvarende i minst ett døgn http://www.pasienthandboka.no//default.asp?mode=document&documentid=2876 Lagre den linken, du. Kjekk å ha! (herregud så treige akkurat disse sidene er i dag!!)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Vet det er stor forskjell på de forskjellige barnehagene. Her jeg bor får de lov til å være i barnehagen dersom de har plaster over brannkoppene. Ei jeg kjenner som jobber i en annen barnehage sier de ikke lar barn med brannkopper være i barnehagen uansett om de plastert eller ikke:)
Kjærlighet <3 Skrevet 17. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. august 2008 Tusen takk for linken, den var kjempebra:-) Vi får ta me jenta i bhg i morgen og se om de sier noe.. Hun er jo behandlet med salve nå så da burde det kanskje være greit da:-) (treige sider ja, tror hele nettet hos oss er treigt i dag, detter ut hele tiden hvertfall...)
blåbæret Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Så lenge behandling er startet og man har plaster over brennkoppene er det bare å komme! har byttet plaster også jeg, gikk så fint atte, brukte jo bare engangshansker. Helt hysterisk trenger man ikke å være!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå