Gå til innhold

Et forsøk på å motivere hverandre i ventetiden...


Leen

Anbefalte innlegg

Hei hei...Jeg kjenner at tålmodigheten min begynner å ta slutt nå på slutten. Har termin om to dager, og er forberedt på at det enda kan gå to uker til vi får se den lille jenten vår. Derfor tenkte jeg at vi nok er flere i samme situasjon og at vi kan prøve å motivere hverandre til å holde ut de siste ukene.

 

Når jeg blir kanonlei i perioder prøver jeg å tenke at i det store og hele er jeg egentlig i kjempe positiv situasjon. Jeg skal få et barn som jeg har ventet på i 9 mnd, og nærmere enn dette har jeg aldri vært før. I tillegg er jeg ikke syk...jeg har vondt i bekkenet og i ryggen, og magen er plagsom, men ingenting av dette er farlig. Frisk som en fisk, men gravid... Tenk på alle der ute som er syk, og virkelig har noe å klage over...

 

Noen andre tanker som kan sette ting litt i perspektiv?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Fine tanker synes jeg! Jeg blir litt irritert på alle de som klager og syter... I dag er jeg ni dager over termin, og det er klart jeg er utålmodig! Mange negative tanker prøver også å trenge seg på, men jeg tror det er akkurat så "grusomt" som man lar det bli...

Som du sier er det jo snakk om veldig få dager i det lange løp!

 

Dessuten:

- Det blir lenge til vi kan sove og slappe av så mye som vi kan nå!

- dette er en unik mulighet til å samle overskudd og lade batteriene til bebisen kommer

- Det er nydelig å ligge og kjenne på alle de rare bevegelsene til barnet der inne i fred og ro

- man kan sette inn bilder i album, lese en god bok, se en god film, prate i timesvis med venner på telefonen, få besøk osv osv Det kan man nok se laangt etter snart

- Man kan sitte på internett, sånn som nå, uten dårlig samvittighet

- Ingen maser eller krever noe av deg (med mindre du har barn fra før kanskje...) og utrolig mange tenker på deg i disse dagene!

- Man kommer fort nok til å se denne tiden i perspektiv og tenke at man bare skulle ha nytt den!

 

Vel, det var noen tanker fra meg på "morgenen" (kl 11 kommer snart nok ikke til å være definert som morgenen tror jeg...)

 

Hold humøret oppe Leen og alle andre som venter! Det er snart snart og barna våre koser seg jo tross alt der inne!

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig tråd!

 

Jeg har 12 dager igjen til termin i dag og har noen deilige dager. Kjenner på at jeg er "veldig" gravid og gleder meg noe helt enormt til min lille gutt kommer ut og hilser på, men jeg har ikke begynt å bli så veldig utålmodig ennå.

 

Jeg gjør i alle fall så godt jeg kan for å nyte disse dagene og håper alle dere andre gjør det samme.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var fine tanker!

Det trengte jeg! Jeg sliter veldig med å nyte disse siste dagene. Men det er mest for at jeg har så vondt, å jeg har ei på 2,5 som krever mye å en mann som ikke hjelper meg.

Men nå har barnehagen starta igjen, så idag er snuppa der å jeg er bare hjemme å slapper av. Det hjelper da :)

 

Bare 4 dager til termin, å maks 16dager til jeg får se lillebabyn. Det er jo ikke lenge...

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Dette trengte jeg... Er 4 dager over termin, ligger våken mye av natten med vonde modningsrier og er skikkelig utålmodig.

Nå skal jeg prøve å snu tankene mine over på hvor fantastisk det skal bli å møte lille nurket som bor i magen min, og prøve å ikke være så utålmodig på at det skal skje akkurat nå. Noen dager til kan jeg jo klare :-) Så kan babyen og jeg leke sparkeleken mot ribbena mine en liten stund til, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 8 (snart 7) dager igjen til termin og det er klart jeg er utålmodig innimellom. Nå er jeg andregangs og alt fortoner seg litt annerledes da synes jeg. Jeg vil bare si noe til dere som er førstegangs, nyt tiden dere er inni nå!

 

Det er masse fordeler med å få ut ungen selvsagt, men det er også en omveltende tid. Prøv å nyt den siste tiden til dere selv og kjæresten. Bare det å kunne nyte en lang dusj og ha tid til egenpleie er en luksusting mange av dere sikkert kommer til å savne. Babyen sover selvsagt, men man føler en indre stress og må passe på hele tiden allikevel. Pass på å nyt den siste tiden med kjæresten og kos dere skikkelig med mat som kanskje ikke kan spises når man ammer. Personlig dytter jeg inn på med grønne druer nå, for det kan gjøre babyen litt urolig i magen når man ammer. Hvis dere fortsatt orker sex så prøv å nyt det denne siste. Etter fødsel kan det gå lang tid før dette frister igjen. Kroppen renser seg, man ammer og man kan være ganske sår. Nyt bevegelsene i magen. Denne unike følelsen er ikke alle forunt å oppleve og man vet aldri om man kommer til å oppleve den igjen. Tro meg, selv om dere bekymrer dere sykt over bevegelsene nå, så er det et savn som kommer når de ikke er der lenger fordi ungen er født.

 

Sov og hvil dere så mye dere kan. Slik er det ikke for meg nå som jeg er hjemme med en toåring.:) Shopping, kafèbesøk, store mengder ukeblader, en god bok, et besøk til venner som gjerne lager litt middag, brett og stryk tøy til den lille, skriv dagbok, forbered et album, surf på nettet, se en langfilm, osv. Bare nyt i vei! Snart blir alt snudd opp ned og livet får en helt annen hovedperson.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...