kjære Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg har 3 barn under 12. Hvor mange sykedager får jeg pr.år ifm deres sykdom? Og er det sånn som jeg forstår det at når det gjelder disse dagene da trenger jeg ikke legeerklæring?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Du får 15, og det får mannen din også. Nei, du trenger ikke legeerklæring.
Supermamm Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Etter 3 dager i strekk trenger du legeerklæring om du er borte den 4. dagen. Ellers trenger du ikke..
kjære Skrevet 17. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2008 Takk for svar... og det er 8 dager pr. år i egenmelding ikke sant?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Det har ikke jeg hørt om? Jeg har aldri skaffet legeerklæring, uansett hvor lenge jeg har vært borte. Kanskje fordi jeg jobber i IA-bedrift?
Supermamm Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Vet ikke ang. IA bedrift, men mannen min fikk beskjed på jobben om det med legeerklæring etter 3 dager, vi trodde egentlig ikke helt på det, men snakket både med NAV og legen som kunne bekrefte at det stemte. Ift om det er 8 dager pr. år i egenmelding så har jeg ikke hørt om det, trodde man kunne bruke alle 15 dagene i egenmelding så sant det da ikke er mer enn 3 dager i strekk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå