Gå til innhold

Ang. barn og sykedager


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 barn under 12. Hvor mange sykedager får jeg pr.år ifm deres sykdom? Og er det sånn som jeg forstår det at når det gjelder disse dagene da trenger jeg ikke legeerklæring?

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får 15, og det får mannen din også.

 

Nei, du trenger ikke legeerklæring.

Skrevet

Etter 3 dager i strekk trenger du legeerklæring om du er borte den 4. dagen. Ellers trenger du ikke..

Skrevet

Takk for svar...

 

og det er 8 dager pr. år i egenmelding ikke sant?

Skrevet

Det har ikke jeg hørt om? Jeg har aldri skaffet legeerklæring, uansett hvor lenge jeg har vært borte. Kanskje fordi jeg jobber i IA-bedrift?

Skrevet

Vet ikke ang. IA bedrift, men mannen min fikk beskjed på jobben om det med legeerklæring etter 3 dager, vi trodde egentlig ikke helt på det, men snakket både med NAV og legen som kunne bekrefte at det stemte.

 

Ift om det er 8 dager pr. år i egenmelding så har jeg ikke hørt om det, trodde man kunne bruke alle 15 dagene i egenmelding så sant det da ikke er mer enn 3 dager i strekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...