Gå til innhold

Føde på St. Olavs?


Engelise

Anbefalte innlegg

Lurte på hvor mange her inne som skal føde på St. Olavs på september?

Når har dere termin?

Hadde vært artig å vite hvem man KANSKJE treffer på fødeavdelingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Heihei!

Jeg har termin 13. september, men blir ikke overraska om babygullet kommer før. Vet ikke om det er gutt eller jente. Er veldig spent -både på selve fødselen og på om jeg må føde på gangen etc. etc.... Har heldigvis gjort det en gang før, med en super 3 1/2 år gammel gutt som resultat. Så jeg er ikke HELT uforberedt, selv om jeg denne gangen verken har vært på omvisning på St. Olavs eller fått plass hos jordmor på forhånd :-( Bor på Lade, og ser fram til å trille masse turer når alt er vel overstått! Lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Har termin 20 sept. Førstegangs og spent :) Har ikke vært på omvisning enda. Har dere det og er det behov for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å "treffe" andre også som skal føde der!

 

Vi venter en gutt og har termin 19.september. Bare man vet telefonnummer og inngang (på baksiden om natten, tror jeg), så er man forberedt:) Det er oversiktlig og fint på avdelingen og Kvinne-barn-senteret. Gleder meg og har allerede masse endorfiner og kynnere som jobber. Noen flere som har "overskudd" og energi nå rett før termin???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på omvisning enda, men jordmor har satt oss opp på en runde omvisning 24. august tror jeg. Gleder meg veldig til det. Tror fødselen blir mer virkelig for meg hvis jeg får sett hvordan det er der. Og ikke minste føler jeg meg nok litt mer klar for det.

Lurer på om det er en gruppe på flere som skal på omvisning da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjokken vår kommer rundt 7. september. Gruer meg til fødselen og alt det som hører med, men stoler på at fødeavd skal kunne hjelpe meg med å få ham ut ;) Skal på omvisning på st. olav på lørdag. Det er et privat fødselsforb. kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

håper på å føde på st olavs, gjorde det sist og var strålende fornøyd med fødestuene og jordmødrene da :D

 

men etter alt styret i sommer så skal vi se det an, ringer når riene er igang å sjekker om det er stor pågang der eller ikke, hvis det er stor pågang så drar vi til orkanger.

 

har termin 30. september...håper på litt tidligere da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har termin 05.sept. og venter en gutt denne gangen. Har ei nydelig jente på 2,5 år som også ble født på St. Olavs.

 

Lykke til jenter.

 

Kat 76

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.Jeg fødte på st. olavs den 30. juni. Det var kjempefint, syns jeg! Jeg grudde meg kjempemye, men det var da ikke noe å grue seg til! :-)

Det er fine fødestuer der, med eget bad med dusj og badekar, seng, ribbvegg, saccosekker, stol til far. Alt utstyret er inni skap. Det er også utstyrt slik at legen kommer inn på rommet for å undersøke babyen.

 

Man styrer på som man vil der inne. Jordmor kommer og går. Jeg var både i dusjen og badekaret, men resten av tiden i senga pga. bekkenløsningsplager. Jeg traff bare trivelige folk! Det var vaktskifte rett før jenta mi kom, men jordmora som hadde fulgt oss hele natta klarte ikke å dra før babyen var ute :-)

 

Jeg fikk akupunktur (ei nål i foten) og lystgass (kjempeviktig å puste inn med en gang ria starter!!) Og så brukte jeg ei rispute. Fikk tilbud om epidural da jeg var kommet så langt at jeg kunne få det, men da ville jeg ikke ha det! Og da pressriene startet la jordmor et varmt hånkle ved åpningen...det lindret veldig!

 

Jeg klarte ikke å spise under fødselen, men fikk masse xl-1...det var godt! Et godt stykke ut i fødselen sovnet jeg mellom riene, det var verdigfull søvn. Og det er helt utrolig hvor sterk man blir!

 

Uff dette ble langt, men det jeg skal fram til er at jeg hadde en veldig positiv opplevelse. Jeg følte at personalet tok meg og mine ønsker på alvor og det er bra viktig!

 

Jeg ønsker alle sammen lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre:D

Merker at jeg gruer meg litt mindre til fødselen nå.

Skal dit på omvisning i morgen, blir spennende å se hvordan det er der..

Fikk du XL-1 fra sykehuset, eller hadde du med dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :- ) Jeg fikk xl-1 fra sykehuset ja.

Omvisning er kjempelurt ja :-)

 

Lykke til (eller har du født?? Ser det er noen dager siden du skrev her

;-P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg fødte ei jente 19 august på st.olavs og er strålende fornøyd med hvordan jeg ble tatt vare på. Jeg fødte på 2 timer men rakk alikevell et vaktskifte:) Kjempe greie og flinke jordmødre. Gled dere til det er over og babyen deres har kommet ut!! Det er en utrolig flott opplevelse. Lykke til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på St. Olavs 4. september og jeg er kjempe fornøyd med fødselen:)

Helt utrolige damer som jobber der. Ære være dem. Ble kjempe godt ivaretatt..

Lykke til dere som fortsatt venter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...