Gå til innhold

Erfaringer med lystgass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte litt på hvordan dere andre opplevde lystgassen ved forrige fødsel. Jeg syntes den var super å holde seg fast i og konsentrere seg om, men jeg merket ikke mye til andre effekter (tror jeg). Det kan jo hende at den tok litt av smertene, men jeg følte meg ihvertfall ikke rusa på noen måte. Poenget er at jeg var veldig fornøyd med dette og lurer på om det var sånn fordi det var lite lystgass i gassen (mer O2) eller om det bare var jeg som ikke merket så mye til den...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte for 11 dager siden og syntes lystgassen var kjempegrei å ha. ble litt i tåka+ at da hadde jeg noe å styre med når riene var på det verste!

Skrevet

jeg synes det var noe dritt. tok ett drag og det føltes som om kroppen ble slått til senga. nei takk, da synes jeg det var bedre å kunne være "våken" og være i det. men det var forrige gang, hvem vet...

Skrevet

Men vet dere om det er vanlig at de begynner med en "svak blanding" og skrur på mer lystgass etterhvert? Jeg følte meg ihvertfall våken, men det kan jo hende at gassen tok litt av smertene fordet, selv om ikke jeg merka det?

Skrevet

Vet ikke om det er vanlig, men de kan jo skru over på ren O2. Tror jeg da. Men om de gjør det uten å informere aner jeg ikke. Lystgass er visst ikke så veldig smertestillende i seg selv, noen merker lite, andre blir litt mer groggy. Det jeg har hørt fra venninner er at det hjalp å ha noe å konsentrere seg om, hjalp dem å fokusere på pusten.

Skrevet

hehe, Lystgassen var fiiiin:)

Sa til svigermor etter fødselen at alle småbarnsmødre burde ha en kolbe med lystgass på kjøkkenveggen....da var det bare å ta seg " et drag" når ting butta imot;)

Ble så rolig og fin atte:)

Om det hjalp så mye på smertene vet jeg ikke men ble ialllefall roligere...

Skrevet

Helt enig med deg "snowflake" Det hjalp nok ikke mye mot smertene men jeg ble roligere og klarte å puste riktig.Ble nok litt groggz men jeg szns det var bare deilig.Mannen min trodde jeg hold på å sovne siden jeg ikke klarte å holde øyne åpne :-) men jeg var våken og var bevist på alt som skjedde rundt meg.

Kommer til å bruke lystgass denne gangen også!

Skrevet

Hadde den helt på slutten med de siste åpningsriene. Tok orntlige magadrag, ble litt groggy, noe som var helt fint i den situasjonen. Fint å kunne ha den i handa og fokusere på pustinga. De tok den fra meg da de synst jeg ble helt i tåkeheimen.

Skrevet

Hmm ser det er flere som ble groggy av lystgassen. Mistenker at det ikke var så mye lystgass i den jeg fikk da. Kanskje jeg må si at jeg ikke vil ha det denne gangen heller. Den maska var fin å holde i (fikk sikkert merker på nesa fordi jeg holdt så hardt ;) og den hjalp meg nok til å puste skikkelig, men jeg vil helst ikke bli så groggy. Jeg tror jeg brukte den gjennom hele riene og tok skikkelige magadrag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...