Gå til innhold

Jeg må slutte å røyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har null selvkontroll og har røykt i 11 år. HVORDAN få motivasjon til å slutte???? Har bestemt meg for det 3 ganger idag,men har tatt en røyk rett etter hver gang. Hjelper ikke å lese bøker om det,har prøvd før-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet etter 10 år, men da var jeg gravid for første gang og hadde alltid visst at den dagen jeg ble gravid skulle jeg ike røyke mer.

Min tankegang var rett og slett at jeg var en ikke-røyker, og hver gang lysten på en sigarett meldte seg måtte jeg mine meg på at jeg var jo en ikke-røyker.. Det tok ikke mange dagene før hodet var omvendt faktisk=)

Skrevet

Hvis du virkelig VIL kan du gå til legen og høre om du kan få Champix. Den tar vekk det fysiske behovet, men du må likevel takle det psykiske behovet for røyk. Du kan også røyke en studn når du starter på de tablettene. Da kan du sette en dat for når du skal slutte, og få effekten av pillene fullt ut når den dagen kommer.

Skrevet

Bestem deg for en dato du skal starte din første røykfrie dag, f.eks 1 september. Så kutter du ned røykingen fram til den datoen slik at det blir minst mulig overgang. Skift til et røykmerke du ikke kan fordra, da røyker du mindre. Viss du røyker inne i huset, så begynn å gå ut å røyke. Og når du røyker, så ikke gjør noe annet, slik at det faktisk blir litt "kjedelig" å stå der å røyke. Fortell mange at du skal slutte å røyke den datoen, da kan du få mye støtte som kan være veldig godt å ha.

Du kan også prøve å ringe den derre røyketelefonen, har desverre ikke nummeret..

Lykke til, DETTE klarer du;-)

Skrevet

Prøv å glemme ordet må. Gjør det heller til et ønske.

Kjenner ei som måtte slutte å røyke, men det førte heller til at hun bare røykte mer.

Saken er å bestemme seg for at nå skal det skje.

Skrevet

du skal ikke ofre noe, du skal bli fri fra noe. du skal få livet ditt tilbake.

hilsen ei som har vært røykfri uten problemer i 4 mnd straks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...