Gå til innhold

Noan som har barn her som ikke bruker smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen?

Sønnen min bruker ikke smokk, han er snart 6mndr.

Han vil rett og slett ikka ha den, men det virker ikke som om han har behovet etter den heller.

Stille og rolig er han, og sovner greit gjør han også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han klarte ikke få tak, datt bare ut igjen.

Skrevet

Ikke babyen min, 6 mnd. Hu hater den så jeg gidder ikke mase mer med den... Guttungen derimot er avhengig om natta....

Skrevet

Mine barn har ikke brukt smokk, ingen av dem ville ha, så jeg gadd ikke tvinge dem til å bruke den....

Skrevet

Har ikke brukt smokk til noen av våre 8. Ser rett og slett ikke poenget. Uten smokk så ammer man ofte i perioden de har stort sugebehov og så gir det seg av seg selv, fordi de ikke er blitt vent til å ligge å suge på noe hele tiden utenom ammingene.

Skrevet

Vesla her bruker ikke tutt. Vi prøvde kanskje ett par måneder på å få henne til å ta den, men hun ville ikke. Hun er snart 2.5 år

Skrevet

Trolldukka her tar heller ikke tutt, og har aldri gjort det. Vi prøvde desperat i de 3 mnd hun hadde kolikk, men hun nekta plent. Endte bare med at hun brakk seg, og nå er hun så stor at vi ikke ser poenget med å begynne.

Skrevet

Så ingen poeng i å gi smokk. Det sugebehovet hun hadde fikk hun tilfredsstilt da hun fikk pupp:)

Skrevet

Hun får ikke lov. De første mnd fikk hun lov i noen minutter om gangen, men etter det tok jeg den bort. Jeg brukte smokken lenge, og det endte med at tennene vokste ut helt feil, og jeg fikk overbitt på halvannen centimeter. Det unner jeg ikke min verste fiende.

Hun kunne gjerne hatt den litt lenger, men jo eldre de blir, jo vanskeligere er det med avvenningen.

Skrevet

Tvillingene mine bruker IKKE smokk..

Tok den en sjelden gang når de var nyfødte, men så hadde de ikke lyst på den mer.

Hadde vært veeeldig greit å hatt smokk ja!!

For her må vi frem med melke flaska på natta når de våkner etter 1 time, hvis ikke blir det ikke rolig her med det første nei og vekker antaglivis hele huset..:P

Har prøvd ALLE typer smokk.

Skrevet

12 mnd, hun ville ikke ha da hun var mindre og så slutta vi å prøve. :)

Skrevet

Ingemn av mine to gutter har villet ha smokk......, kjedelig når de var små, veeeldig kjekt etterhvert:-)

Skrevet

jeg ville at sønnen min skulle begynne med smokk,så han brukte den helt til han var ca.8 mnd.Da hadde han en uke hvor han var veldig tett i nesen og fikk ikke puste om natta om han brukte smokk.Etter denne uka spytta han bare ut smokken,ville ikke ha den mere.Nå er han 1,5 år og trenger absolutt ikke smokk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...