Gå til innhold

Overdrevent do-fokus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres kanskje merkelig ut, men jeg ønsker å legge frem en problemstilling på anonym som er litt for delikat til å ta opp i offentlighet. Jeg lurer på hvor vanlig dette problemet er, og vil gjerne høre om andre har det på samme måte.

Problemet er at jeg engster meg for å gå til steder hvor det ikke er tilgang på toalett. Lange turer i parken, lange køer på butikken eller bussturer uten do på bussen er alle situasjoner som jeg gjennomfører, men som fører med seg ubehag. Jeg må på do med en gang jeg er et sted hvor jeg ikke har tilgang på do. Det har aldri skjedd en "ulykke" som gjør at jeg er redd for dette, det er bare noe jeg har fått for meg.

De få gangene jeg har nevnt det for noen har de alltid hatt det samme problemet, emnd e har ikke turt å sagt det til noen. Derfor lurer jeg da på her inne hvor vanlig dette er..

Dette er et problem som jeg har uavhengig av graviditet, men det har definitivt ikke bedret seg med graviditeten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette med toalett besøk er veldig psykisk. Kanskje du burde ta en time hos psykolog for å få utredet problemet. Lykke til.

Skrevet

Jeg vet at det er psykisk. Vet også hvordan man kan jobbe med det for å bli kvitt problemet, men det er en vanskelig prosess. Jeg var bare nysgjerrig på hvor mange som har det på samme måte :)

HI

Skrevet

Jeg har har ikke det problemet (heldigvis) og har ikke hørt om det før.

Skrevet

Kakemonsteret - du er heldig :) Det er definitivt ikke noe å trakte etter. Men er man sterk, så kan man leve med det uten at det berører hverdagen. Det er bare slitsomt til tider.

Det er en form for sosial-fobi, og visstnok mer utbredt enn man skulle tro. Det er en problemstilling som de fleste holder tett om, men ifølge behandlere så er det mange som lider av dette. Var nysgjerrig på om folk her inne hadde kjennskap til det..

HI

Skrevet

Jeg sliter med det samme som deg. Jeg er av typen som løper ofte på do, uansett om jeg er gravid eller ikke.

En hel dag på stranda kan jeg bare glemme, om det ikke er noe do der.

Det er litt hemmende av og til.

Skrevet

Anonym 14:25

Misforstå meg rett, men jeg syns det er fint å høre at du deler problemet :) Det jeg mener er at jo flere jeg vet som sliter med det samme, jo mindre skummelt er problemet :)

Jeg kjenner meg godt igjen i det du sier om en lang dag på stranda. Jeg misunner mine venner som gjør slikt uten anstrengelse. Eller det å sitte i parken å drikke øl i flere timer..hvilke blærer har folk egentlig?

Jeg mestrer det i dagliglivet, stort sett i alle fall.. litt vanskeligere når jeg er sliten, men jeg er spent på hvordan det vil bli når jeg får barn. Jeg SKAL aldri la dette roblemet gå utover ungen min, men det er klart at lange dager i parken er jo det barn elsker så det vil bli en ekstra utfordring :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...