Gå til innhold

Ønsker forslag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke medlem i statskirka (eller andre steder) og vil ikke døpe barnet i kirka.

Sambo vil ikke ha navnefest i regi Human Etisk forbund.

Noen som har gode forslag? En markering av noe slag bør det vel være? ungen får jo tross alt et navn likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis ingen av de delene blir aktuelt ville jeg bare holdt et stort selskap med familie og venner for å feire at barnet har fått et navn=)

Skrevet

Enig. Blir man ikke enig om hverken kirken eller human etisk forbund, er det jo ikke så mange alternativer :-))

Men det er jo hyggelig med en markering, et selskap med de nærmeste.

Min niese hadde ingenting, noe jeg ble litt lei meg for, ingen markering av at nå heter hun xxxx, litt synd at man ikke ønsker å markere noe man burde være stolt og glad for.

Skrevet

Ja syns det bør markeres på en eller annen måte jeg også. Navnet blir vel registrert en eller annen plass? får man bekreftese på at det er registrert, feks? kunne vært naturlig å ta det når den eventuelt kommer kanskje?

Trenger virkelig noen gode ideer her altså!! :-)

Skrevet

Man sender inn skjema til folkeregisteret når man har bestemt seg for navnet, man får en bekreftelse tilbake.

Skrevet

Tusen takk for oppl.

Da tenker jeg det blir en markering når bekreftelsen har kommet jeg. Tror det vil bli mest naturlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...