Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg er ikke medlem i statskirka (eller andre steder) og vil ikke døpe barnet i kirka. Sambo vil ikke ha navnefest i regi Human Etisk forbund. Noen som har gode forslag? En markering av noe slag bør det vel være? ungen får jo tross alt et navn likevel.
*Darkspotted* Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 hvis ingen av de delene blir aktuelt ville jeg bare holdt et stort selskap med familie og venner for å feire at barnet har fått et navn=)
Gjest Skrevet 19. august 2008 #3 Skrevet 19. august 2008 Enig. Blir man ikke enig om hverken kirken eller human etisk forbund, er det jo ikke så mange alternativer :-)) Men det er jo hyggelig med en markering, et selskap med de nærmeste. Min niese hadde ingenting, noe jeg ble litt lei meg for, ingen markering av at nå heter hun xxxx, litt synd at man ikke ønsker å markere noe man burde være stolt og glad for.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #4 Skrevet 19. august 2008 Ja syns det bør markeres på en eller annen måte jeg også. Navnet blir vel registrert en eller annen plass? får man bekreftese på at det er registrert, feks? kunne vært naturlig å ta det når den eventuelt kommer kanskje? Trenger virkelig noen gode ideer her altså!! :-)
Gjest Skrevet 20. august 2008 #5 Skrevet 20. august 2008 Man sender inn skjema til folkeregisteret når man har bestemt seg for navnet, man får en bekreftelse tilbake.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Tusen takk for oppl. Da tenker jeg det blir en markering når bekreftelsen har kommet jeg. Tror det vil bli mest naturlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå