Gå til innhold

Kjerringråd for å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i 4pp nå og jeg fikk mensen 2 dager for tidlig i dag.. Syyykt ergelig!!!!

Nå SKAL jeg bli gravid snart, og lurer på om dere som har blitt gravide har noen kjerringråd?? Jeg skal bl.a. drikke rosa grapefruktjuice for å produsere mer slim... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrige gang jeg ble gravid prøvde jeg salvie, grapefruktjuice + slimløsende hostesaft. Alle uten resultat. Den måneden jeg ble gravid prøvde vi ikke så hardt pga familieferie osv, dvs vi trodde ikke det var så stor sjanse, men da satt den.

Skrevet

Ja, når man minst tenker på det så sitter den.. Tenkte det samme denne gangen når jeg hadde så god følelse.. Har nemlig hatt ferie og kosa oss.. Men, det funket ikke..

Produserer lite slim, så jeg skal i hvert fall prøve grapefruktjuice..

Skrevet

Jeg drakk jo salviete fra 1. dag til 12. dag og fikk 4 dager med el-slim. Kanskje det er noe å prøve?

Skrevet

Da skal jeg drikke det så fort mensen nærmer seg slutten.. Kjøper man det på butikken eller helsekosten?

Skrevet

Jeg drikker det fra dag en fordi det kan føre til mer regelmessig syklus også og det trenger jeg desperat! Fra dag en er ikke farlig. Man skal bare ikke drikke det etter el:)

Skrevet

Jeg fant te i løsvekt på helsekosten.

Skrevet

Okey, da står salviete på handlelista i morgen! Da drikker jeg det en gang for dagen i to uker nå da?

Skrevet

Juicen kjøper du på butikken :o)

Jeg merker stor forskjell etter jeg har begynt å drikke det :o)

Har ikke blitt gravid enda da men...Er i 8 pp...Men er jo absolutt verdt ett forsøk...Masse lykke til :o)

Skrevet

Ja, alt er verdt et forsøk når man prøver å bli gravid ;)

Er det den som heter rosa grapefruktjuice fra Tine?

Skrevet

Ja, den fra Tine bruker jeg :)

Hvor mye salvie Te drikker dere? en kopp hver dag fra dag 1 til ca 12? Har du fått noe kortere syklus når du har drukket det?

Skrevet

Håper det funker for meg neste pp da :)

Skrevet

Jeg drakk bare en kopp daglig ja.

Syklusen er ikke kortere, men varierer ikke fra 40 til 30 og sånn mer. Har vært på 30 +/- en dag de siste tre gangene nå. Det er kjempeforskjell.

Pass på å ikke drikke den etter el. Det er viktig.

Skrevet

Takk for tipset meg og lille vampyr!

Nå skal jeg ut å gå meg en tur. Kanskje litt frisk luft hjelper på humøret..

Skrevet

Det gjør det nok vet du:) Jeg har gått en times tur selv.,

Nå syntes jeg at jeg kjente mensvondt også, men orker ikke sjekke om det skjer noe enda. :)

Skrevet

Flink du er :-)

Huff..får håpe du blir gravid nå i hvert fall.. Ellers får vi trøste hverandre.. Og skulle du ikke bli det, håper jeg vi havner i samme ikm klubb neste gang også :-)

Skrevet

He he, ja, vet du jeg er sikkert ikke gravid altså. Det tar jo litt tid selv om man gjør alt "riktig". Det er jo slik det er:)

Er vel en 20% sjanse i hver syklus, så prosentvis så øker den jo etterhvert som vi har prøvd noen ganger.Det er jo deilig å tenke på. :)

Og om jeg ikke er gravid skal jeg drikke rødvin, ha ha:) Så kan amn evt glede seg til det. Og spekekjøtt også ja. :)

Skrevet

Å, nå fant jeg blodspor selv her. Så da er det vel bare å vente på at slusene åpnes og jeg er over i ny pp.

Skrevet

Æsj da lille vampyr.. Kommer møkkamensen hos deg også.. Men, fortsatt håp hvis ikke slusene åpner seg helt.. Noen kan jo få blødning når de egentlig skulle hatt mensen.. Mange som har småblødninger i starten av svangerskapet..

Her er min mensen for fullt!! Renner skikkelig (sorry detaljer) når jeg er på do og menssmerter for fullt!

Skrevet

Ja, siste perioden kom det også spotting før det til slutt åpnet seg. Men det er jo bare teit, alt eller ingenting sier nå bare jeg.

Jeg tror ikke at jeg med mine blødertendenser bare ville blødd litt ved en slik evt blødning.,.

Skrevet

Okey.. Dumme mensen..

Har du forresten noen erfaring med akupunktur for å bli gravid? Vet du om noen som har prøvd det?

Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Eneste jeg har erfart er det som "smertelindring" under fødsel, som på meg bare gjorde fryktelig vondt. Og at moren min utdanner seg til akupunktør da:) så jeg er ikke så veldig positivt innstillt.

Men kan tenke meg at om man tror på det så virker det hvertfall.

Skrevet

Okey.. Sjekker litt nettsider nå, og ser det koster en del.. Tenkte bare å prøve det "for gøy", men tror ikke jeg gidder det enda nei..

Skrevet

He he, du kan jo stikke bort på den skolen der de lærer å bli slike ting i oslo og be om å være prøvekanin for fruktbarhetsnåler? :)

Skrevet

Hehe, ja..kanskje de trenger noen å øve seg på ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...