ble mamma 1.juli 08 Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 har ei på snart syv uker, og om et par uker skal vi kjøre et stykke... kan evt ta tog, men gruer meg litt til å bytte tog og slik, og gå fra stasjonen til dit vi skal sent om kvelden med vogn. derfor vurderer jeg bil, ca to timer å kjøre. blir da to timer på formiddagen, og så to timer sent på kvelden hjem. må jo stoppe underveis så hun får strukket litt på kroppen, amme, evt skifte på osv... men jeg er veldig i tvil, redd det blir for mye tid tilsammen i bilstolen i løpet av en dag... vil gjerne høre hva dere ville gjort!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Ser ikke problemet der egentlig... Babyer kan jo sitte opptil 2 timer i strekk, sålenge de sover og har det bra, uten at de tar noe skade av det. Jeg har 4 timer (ren kjøring) til mamma og har kjørt til henne mangen ganger med liten baby (både med storebror og lillebror) gjerne alene også. Jeg har måttet vekke de også, etter to timer for å mate, bytte bleie og strekke seg litt. De fløeste gangene har jeg lun stoppa en gang på den strekka (da går det jo en time ekstra)
Gjest mphs Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Jeg ville kjørt og gjort som du sa og stoppet når ungen trenger det. Vi gjorde det da ungen vår var 6 uker og jeg hadde snattet med fysioterapauten på helsestasjonen om det før vi dro. Hun sa at så lenge man ikke tar lange turer så ofte går det helt fint om man stanser når ungen siser fra.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Går så fint så. Vi kjørte i 7t da mini var 8uker. Det viktigste er at man er flink til å ta pauser og la barnet strekke på hroppen. Minst hver 2. el 3. time sa HS til oss. Så når det "bare" er to timer går nok dette helt greit skal du se!
Nordhagenjentene :) Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Vi kjørte til min mor 22 mil unna da snuppa var 15 dager. Vi stoppet da underveis for å besøke venner, begge veier (fredag og søndag), men det var bare fordi det var på veien, hadde vi skulle kjøre direkte og snuppa hadde sovet, hadde vi kjørt uten å stoppe. Vi var der igjen da hun var 5 uker, og da vekket jeg henne for å mate og skifte på fordi jeg stoppet hos ei venninne på veien. Men da vi kjørte tilbake på søndagen kjørte vi hele veien (tok 2,5 timer) fordi hun sov. Jeg "opererer" etter det at jeg stopper så fort hun er urolig, men om hun sover bare kjører vi. Men nå har vi max 2,5 timer i bil sammenhengende da... Så jeg synes du bare skal ta bilen, og følg med på henne; blir hun urolig, stopper du og gir henne litt mat, lar henne strekke seg. Men sover hun bare kjører du... God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå