Gå til innhold

Du bør bare få 2 barn det er det beste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fire barn og syns 2 er for lite men det er jo hva jeg mener,2 er sikkert perfekt for noen men om man får 3-4 da er man jo klart utenfor den normale familien folk må alltid kommentere de som velger å få flere en 2barn bare det gir dem visst rett til å spørre og grave

Og da må jeg jo spørre hvorfor er 2 barn så perfekt? hvorfor ikke få flere

barn ? Hva er så galt med det?

4 er perfekt for meg men blir mektig irritert over folk som sier 2 er nok,at du orker flere.bla bla bla osv

Er 2 barn i 2008 mote som alle skal følge,det virker sånn,helst skal ungene være så tette at man er ferdig med småbarnsalderen fortes mulig,en venninne av meg sa jeg ønsker 2 tette for da er jeg ferdig med det. Er det så grusomt å ha barn i småbarnsalderen?

En er som ingen to er som ti og med 2 barn blir det konkuranse hele tiden smak og behag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde slutte å omgås "folk," de sier visst så mye rart.

Selvsagt er det smak og behag, rent utover at folk burde begrense seg til det antallet barn de har kapasitet til.

Skrevet

Det virker da som du har veldig mye meninger om antall barn og hvordan andre gjør det også. Så hvorfor skal du irritere deg over at andre har meninger?

Skrevet

Smak og behag.vi har tenkt mye på det og bestemte oss for tre.Min mann har mista en fetter og igjen sitter kusina som enebarn.En venn mista sønnen sin og har en gutt igjen.Selv har eg en syk bror og en frisk..så med tre barn har en litt å gå på.det høres fælt ut og er selvsagt ikkje eneste grunnen til vi fikk tre men mye spiller inn.en kan jo og selvsagt få et sykt nr 3 barn.Tenkte og endel på at med tre barn ble søskene gjerne litt mindre avhengig av hverandre med tanke få når de gjerne vil gå på skole og ut å reise.hvis en flytter har en en til.Vi har og hatt mye sykdom i familien og sett hvor godt det er å ha søsken å stå sammen med og dele hjelpen som skal gis med!!

Skrevet

Det der er det verste jeg har hørt. Få flere barn i tilfelle noen dør, slik at man ikke skal gå tom for unger?

Skrevet

Trur du misforstår her litt, ano 13.23. Eg har tenkt ein liknande tanke, eg også.

Eg har sjølv berre ei søster, og ho er kronisk sjuk. Då faren vår heilt uventa døydde for eit par år tilbake i tid, må eg seie at det var veldig tungt å gå gjennom dette "åleine". Det hadde vore godt å vore fleire om å dele på alt: omsorg for mamma, praktisk rundt gravferd, forsikringar o.l, praktisk i forhold til huset som vedlikehald, hagearbeid og etter kvart salg...og mykje, mykje anna! Alt dette fall på meg (hadde heldigvis hjelp frå sambo), sjølv om eg på dåverande tidspunkt studerte og budde mange timars reise unna.

Sambo på andre sida, har tre søsken, noko som kjem godt med for tida, då svigers sitter relativt hjelpelause pga ei bilulykke. Dei er fire som kunne dele bekymringer då det skjedde, og som kan dele på omsorg og arbeid nå. Eg synst dei er heldige!

Det er ein grunn til at eg for min del vil ha meir enn 2 barn, slik at det ikkje skal vere ein som sit igjen åleine om noko skulle skje med det andre søskenet. Eg vil gi mine barn noko eg ikkje har hatt sjølv, som eg har sakna.

Skrevet

Man får det antall barn man selv vil (vi her i landet er så heldige at dette er noe vi kan bestemme selv på alle måter), og hva andre synes og mener gir man glatt F*** i rett og slett.

For vår del er 8 perfekt.

Skrevet

les innlegget en gang til anonym før du blir snurt!!

Skrevet

Ser du har skjønt hva jeg mener...!!

Min bror er og kronisk syk og jeg er glad jeg har en bror til.

Jeg kommer aldri til å få kontakt med den syke siden hans diagnose er uhelbredelig og vi mister han snart.

Mange enebarn er nok storfornøyd med å være det men selv er jeg glad for flere søsken og ønsket det for mine barn og.Når du får døden nærmt deg blandt unge i familien så får en automatisk litt flere spørsmål og ønsker å ta stilling til!!!

En får ikkje tredjemann i tilfelle en dør bare...da må du lese en gang til !!

Skrevet

Vi får endel kommentarer fordi vi ikke skal ha flere enn det barnet vi har fått. Enig i at det er irriterende når "ALLE" føler de har rett til å kommentere valget man har tatt. Kan de ikke bare godta at folk har forskjellige ønsker, og ikke minst muligheter..

Skrevet

For min del så ønsker jeg meg minst 3. Kjenner/vet om mange her i området som har 4, så det er ganske vanlig her...

Vet om ei som ville ha bare 2 fordi da ble det ikke trangt i baksetet når de skulle på ferie/bilturer!!! hehe

Skrevet

3 og oppover er det beste syns jeg. 2 blir liksom 1 for lite. Enebarn syns jeg synd på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...