Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Sønnen min på 4 år står ved siden av meg nå med utstående penis. Er dette virkelig normalt i så ung alder?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Nei huff da.. Sikkert ikke noe morro for deg...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Helt normalt. Den må øve seg til han blir stor
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Utstående penis, da mener du stiv? Det får de allerede når de er baby.
KaMa Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Jeg forsto ikke spørsmålet. Altså, om det er unormalt å stå ved siden av moren sin med erigert penis i en alder av fire? At tissen blir stiv har du vel fått med deg siden ungen din ble født? Hvis ikke den har blitt det før nå, så tipper jeg det er litt uvanlig.. Syns du det er ubehagelig, så må du jo si ifra. At du ivaretar dine grenser gjør det lettere for ungen din å ivareta sine egne og andres.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Det er så normalt som det går ann. Det er mere ekkelt for oss foreldrene en for gutten. Men det er viktig at vi ikke gjør så mye oppstyr rundt det, for da kan han få et unaturlig forhold til det, og kanskje blir mere opptatt av tissen sin. Hvis vi ser på det som unaturlig og ekkelt, gjør jo han også det.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #7 Skrevet 17. august 2008 Det er vel kanskje ikke helt vanlig.. Du burde jo kanskje tatt det opp på med helsesøster på 4 års kontrollen, om du ikke allerede har vært der da... For guds skyld, ikke si det til han når han blir større da.. Da blir dte jo kjempeflaut for han stakkar...
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #8 Skrevet 17. august 2008 Hvordan skal man reagere på sånt da?! Ikke HI, men litt svett med tanken.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #9 Skrevet 17. august 2008 huff, hvis du ikke har sett guttungen med ereksjon før i en alder av 4 så kan du umulig ha skiftet mange bleier på han..... uansett, det er da ikke så mye å reagere på, ereksjonen er ikke nødvendigvi seksuellt betinget, det er kun en fysiologisk reaksjon. de har ikke noe egenkontroll over disse tingene i den alderen, kanskje han var blitt spesiellt opprørt/opprømt over noe? det viktigste er at du ikke lager noe sak ut av det, det er HELT NORMALT. Det dummeste du kan gjøre er å freake ut og få han til å føle at han har gjort noe galt/at det er noe i veien med han. eneste er at hvis det virker som om han forsøker å stimulere seg selv/nyter det så kan du jo fortelle han at det er helt greit at han tar på seg selv, men at han da må gjøre det på rommet sitt. at slike ting er privat.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #10 Skrevet 17. august 2008 Vil ikke påstå at det er normalt at 4 åringer går på rommet sitt å runker....
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #11 Skrevet 17. august 2008 Det er slett ikke unromalt at små barn tar på seg selv der nede og onanerer. De får jo ikke orgasme/utløsning, men opplever det som kos. Dette gjelde både jenter og gutter, og jeg vet at enkelte barnehager har problemer med at det blir for mye av dette.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #12 Skrevet 17. august 2008 Er du seriøs nå 13:25? Er dette akeptabelt i barnehager??
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #13 Skrevet 17. august 2008 var en barnehage i media for, tja halv år siden? De hadde som regel at de voksne IKKE brøt inn hvis barna lekte "doktor" med hverandre.. Så lenge barna ikke ble tvunget av hverandre, var det helt greit at de var nakne og tok på hverandre... De måtte jo bli trygge på sin egen kropp og seksualitet! Barnehagen mente at det ville bli større problemer dersom de avbrøt dem....
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #14 Skrevet 17. august 2008 Dæven, kan huske det når du sier det... Tragisk!! Æsj, tror jeg skal ha dagmamma for lille jenta mi jeg...
!!!! Skrevet 17. august 2008 #15 Skrevet 17. august 2008 Den barnehagen hadde min datter eller sønn ikke vært i et minutt etter at det ble kjent. Grøss.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #16 Skrevet 17. august 2008 Å huff! enig med deg som vil ha dagmamma.. Man trenger vel for fader ikke å bli kjent med seksualiteten sin når man går i barnehaga...Syns det er blitt helt forferdelig hvor "åpent" ting skal lissom være nå om dagen! Var jo ikke sånn når vi var små....
du og jeg og vi to Skrevet 17. august 2008 #17 Skrevet 17. august 2008 Tror ikke det er så uvanlig nei. Har han aldri hatt det som baby? Ereksjon hos små barn er jo ikke seksuellt betinget, eller trenger i alle fall ikke å være det.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #18 Skrevet 17. august 2008 Er nok ikke normalt å få stå i nærheten av mor si, og i allefall ikke i den aldersgruppa
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #19 Skrevet 17. august 2008 Kl 13:56 - i hvilken aldersgruppe er det normalt at gutter får ståpikk i nærheten av mora si????????????????????
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #20 Skrevet 17. august 2008 Hehe... Ble litt feilformulert, sorry!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå