Gå til innhold

hvis man er i permisjon, og blir sykemeldt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis du har permisjon, og du blir sykemeldt, og permen din nesten er over, motar dufremdeles sykepenger når prmen er over?

jeg skal opereres snart, og vil da bli sengeliggende i en måneds tid, og den måneden går mens jeg ikke har perm... men jeg rekker ikke å komme tilbake i arbeid!

vil jeg motta det samme som jeg har fått i permisjon i den / de månedene det tar å bli klargjort etter operasjonen?

eventuelt annen støtte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg tror du fortsetter å få sykepenger etter at permisjonen er over... I hvertfall hvis du har en jobb du skulle gått tilbake til.

Jeg kommer også til å bli sykemeldt pga operasjon i permisjonstida, og fikk beskjed fra NAV om at samboeren min kunne få overta foreldrepengene for den tida jeg er sykemeldt. Da jeg forklarte at han er arbeidsledig og hjemme uansett, sa de at jeg kanskje kunne få forskjøvet permisjonstida da - altså få sykepenger mens jeg var sykemeldt, og så forskyve resten av permisjonen :-)

Kanskje det er en idé for deg også? Jeg skal i hverfall søke om det..

Skrevet

Hmm, tror permisjonen blir forflyttet om du er sykmeldt, blir den ikke det da? Så om du har igjen 3 uker når du blir operert, så får du de 3 ukene når du er friskmeldt, kanskje jeg som er helt på jordet her altså..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jo, det kan gå ann og flytte permisjonen også.

Men vil tro du får det samme, ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...