Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Tenkte hvis jeg bestiller på nett fra barnas hus eller noe.. Vet liksom ikke om det er stor forskjell slik at det ikke passer i alle slags biler..
mamma til Marcus og høygravid Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Hvis du skal kjøpe base eller isofix så sjekk at bilen den har isofix. Vi har helt ny volvo og fikk beskjed av selger av bilstolen at da har vi hvertfall det. For alle biler etter 2006 hadde det. Skulle ut i bilen for å sette det på og der var det ikke noe isofix......Fant ut at det var ekstra utstyr på bilen.. Men på basen så kan du også bruke belte så det gikk jo bra da. Så sjekk føre du kjøper:))
marioo Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 kjøperdu i butikken får du også vist hvordan det skal festes. noe som ikke er så dumt. men alle bilstoler passer alle bilene tror jeg. men det var denne isofixen da. vi har også en ny volvo fra 2006 eller 2007 og hadde heller ikke festet, men dette er jo ikke noe man trenger for sikkerheten, men for enkelheten sin skyld forklarte de meg:)
Santi og gjengen Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Noen modeller, muligens bare litt eldre biler, har korterere bilbelter slik at ikke alle passer rundt barnesete. (spesielt setene du bruker først, hvis du har type uten base). Vet at f.eks Chrysler Voyager fra midten av 90-tallet er veeeeldig trange og vanskelige for barneseter. Regner med at det ikke er den eneste typen som har korte seler.
Gjest Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Om du skal ha med beltebase så men ikke ellers. Noen biltyper har kortere seler osv. Vi kjøpte et sete sist som ikke passet i bilen vår siden den hadde for korte seler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå