tinemor82 Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg går vanligvis bare til jordmor på kontroll. Har ringt og bestilt en ekstra time til tirsdag for å fortelle om hvordan jeg har det nå. Sliter med masse kynnere og menssmerter som til tider også går bak i ryggen, generelt ryggvondt, verking bena nedpress, halsbrann, og med pusten. Når jeg kommer fra jobb er jeg skutt. Gruer meg til ungene starter på mandag (er lærer), vet det blir vanvittig tøft. Føler egentlig tiden er inne for en sykemelding, men er så redd for at jordmor ikke syns jeg har grunn nok (akkurat 34 uker idag) :-( Dessuten, det er jo bare legen min som kan sykemelde meg. Dere som gikk til jordmor og er/var sykemledt, hvordan gjorde dere det? Sendte jordmoren anbefaling til legen, eller tok dere selv direkte kontakt med legen? Har lurt på om jeg heller skulle tatt direkte kontakt med legen istedenfor jordmor (Var hos legen i starten av svangerskapet...) Og isåfall, bestilte dere time eller holdt det med en tlf-samtale?
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Bestill en ime hos din fastlege? Tror det er det som er lurest. Tror ikke jordmor sykemelder, dersom hun ikke mener det er fare for for tidlig fødsel eller noe i den duren. Har ikke vært sykemeldt selv så vet ikke hvordan det fungerer, men virker som de fleste går til legen når de er sykemeldte.
Guttemamma75 Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Jordmor kan ikke sykemelde, det kan kun legen.. Ville fått meg time hos legen om jeg var deg, og dersom han er vanskelig på noe vis kan du heller få jordmor til å kontakte legen og pushe litt på.....
tinemor82 Skrevet 17. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2008 Tar meg nok en tlf til legen imorgen jeg da. Håper jeg får tak i han litt raskt da....
annemor80 Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Bare si at du er gravid og trenger sykemelding, så tipper jeg at du får en time på dagen... Det har jeg fått iallefall hos min lege
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå