Gå til innhold

Anstrengelseskvalm, noen????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg merker at eg blir mer kvalm av å gjøre ting enn å slappe av. Som nå, bare av å henge opp klær, og sette på en ny maskin med klesvask så ble eg straks mer kvalm... kjenner det på jobb også (jobber i barnehage) at når eg hjelper barna med ting som påkledning etc så blir eg estra valm.. slitsomt!! til vanlig så er eg bare sånn uggen litt kvalm, men ved å gjøre ting så merker eg at kvalmen stiger.. så nå blir det ingen frokost på meg nei....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det akkurat likt som deg... hengte nettopp opp klær selv og ble veldig kvalm. I tillegg blir jeg veldig svimmel så fort jeg anstrenger meg litt. Er vel normalt og går forhåpentligvis snart over :)

Skrevet

kjenne rmeg igjen... jeg jobber også i bhg, på småbaravd..

nå har jeg hvert kvalm siden uke 3, og kjenner det veldig på kroppen... blir slappere og slappere, og mer og mer svimmel. har hvert 40% sykemeldt i 14 dager nå, og merker de dagene jeg har hvert hjemme, at jeg klarer å fungere på en annen måte enn ellers. jeg kanikke gjøre mye, men kan slite med til å henge opp klær osv ( med noen pauser siden jeg blir så svimmel)....

vi hadde plan dager torsdag og fredag, og da var jeg jo på jobb hele dagen og jobbet masse, og enda vi satt mest rolig og planla, så bl ejeg så skrekkelig dårlig. skulle tro jeg hadde oppgangsyken og influensa på en gang.. har tatt meg hele helgen + maaaaaange timer søvn for å komme meg litt igjen. i dag var jeg nødt til å bli hjemme fra jobb også. så jeg lurer veldig på om jge er nødt til å bli 100% jeg nå. for det nytter ikke at jeg holde på sånn som dette.

ligge rett ut, ha dårlig samvittighet fom samboer og barn som jeg ikke klarer å gjøre noen ting for eller sammen med. ikke lage mat, ikke pusse tenner, skifte bleie osv..... og samboeren min blir jo også sliten av jobb, hjem og lage middag, leke med jenten vår, badet henne, pusse tenner og legge henne, for så å måtte rydd eopp etter middag og leker... heller dårlig samvittighet for jobben da altså.

kvalm er jeg jo hele tiden, men jo mer sliten jeg, jo verre blir det.

ops dette ble langt.. hihihi

Skrevet

kjenner meg igjen ja...

og det med dårlig samvittighet det er meg i et nøtteskall.. vil ikke bli sykmeldt, og vil heller ikke at det skal gå ut over familielivet, men merker at det skorter litt begge steder... Forrige svangerskap gikk knirkefritt og hadde ikkje en eneste sykedag før eg gikk ut i permisjon, og det er det eg håper på å skulle klare denne gangen også, men er på ingen måte sikker...

har ikkje sagt det på jobb enda.. er 7+6 i dag og hadde lyst til å vente litt, men ser jo det at det kunne ha vært greit å ha sagt ifra så vet de hvorfor energien ikkje alltid er på topp...

Håper på plutselig bedre form:-)

Skrevet

jepp,sånn har jeg det også. er 6 uker idag! men jeg kan kjenne det også rett etter jeg har anstrengt meg veldig at kvelmen uvelheten bare pøser på! veldig sliten og trøtt om dagen,hehe.. har sagt det på jobb da,da forstår de hvorfor jeg er so jeg er for tida:) jobber forresten i bhg og sliter veldig med matlyst v lunsjtider kjenner jeg,hehe! god bedring iallfall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...