Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har en av de andre typene enn original, active eller air? Har dere brukt den mye? Er den god? Jeg har original kjøpt brukt fra forrige barn, men fikk veldig vondt i ryggen av den. Siden neste arver omtrent alt fra førstemann, tenkte vi å spandere på oss en ny bæresele. Men er veldig usikker på hvem som er best av active og air. Hva er egentlig forskjellen på dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan ikke forskjellen på dem, men har lest mange som skriver at BB ikke er bra for ryggen til babyen. Det er ikke bevist, men det er vistnok ikke bra at babyen henger med bena rett ned og mesteparten av vekta da blir i skrittet..

Skrevet

Jeg vet noen sier det. Men nå vil jeg ha en av de, og lurer da på om noen har positive erfaringer med active eller air, og hvem av de som er best

Skrevet

debatten rundt babybjørn vil ALDRI forsvinne;)

men for å svare på spørsmålet ditt, den "gamle"/originale BB modellen er jo helt jævlig å bruke da all vekt blir fordelt på skuldrene til den som bærer. Brukt den i ca 2 sekunder med nevøen min før jeg ga opp. skikkelig tungt.

De nye modellene har en bedre vektfordeling slik at det er mer komfortabelt å bære..... Vekten blir fordelt på skuldre/rygg/hofter.

Vi skal ha den som heter,, uuhhm, active synergie? husker ikke helt akkurat nå.

Vi har også fått en ringslynge i gave slik at vi får variert bruken.

Kjekt å ha når jeg skal en rask tur i butikken, kan ikke bære vogna ned 3 etager for hvert ærend jeg skal (har ikke heis eller mulighet for å plassere vogn i 1 etg.)

Alt skal brukes med måte og jeg ser ikke noe i veien med å bruke hverken BB eller ringslynge i kortere perioder av gangen..... tror man bare får gjøre som en selv er komfortabel med og syns er riktig.

Skrevet

NormaJean, har du prøvd den active-selen?

Skrevet

ja, men ikke ordentlig da magen var en anelse i veien;) blei litt skeivt liksom, hehe

Skrevet

ok.

Noen som har erfaringer med selen, MED unge i? ;)

Skrevet

har jo hatt unge oppi da;) nevøen min var da 7 måneder

Skrevet

Ah, da misforstod jeg. Selv om magen var i veien, hvordan var den? Prøvde du den lenge?

Skrevet

vel, jeg likte den, så skal kjøpe den....(eller få av ivrige besteforeldre;) Fikk ikke prøvd den lenge, kun i butikken.

men vil anbefale å prøve før man kjøper. fordi jeg tror det er forskjellig hvordan man syns den er. du kan jo stikke på butikken en 4-6 uker etter babyen din er født og prøve med h*n oppi? så ser du hvordan den er? de skal jo ikke brukes når de her helt nyfødte uansett har jeg hørt.

Skrevet

Jeg føler man må bruke de en stund før man finner ut hva man synes. Holder ikke bare noen minutter i butikken. Sånn var det iallfall for meg med original-sela og ergo-selen. Begge var gode med én gang, men etter å ha gått en tur...

Skrevet

ja, et godt poeng det! men man finner vel ut med prøving og feiling.

men kanskje du kan spørre inne på DiB? sikkert flere med erfaring der inne! men pass deg for DiBpolitiet, kan hende de hogger av deg hodet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...