Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Er han sånn som ofte betaler for ting til deg? (Klær, ferieturer m.m) Deler han ofte med deg hvis han en mnd får masse penger? Jeg er så skuffet over samboeren min, han er så grådig til tider. Han fikk utbetalt 20 000 mere denne mnd. Var på bytur i går, og han shoppa en del til seg selv, men tilbydde seg ikke å gi noe til meg. Og jeg er blakk, må ta i bruk kreditten på slutten av mnd hver mnd. Derfor jeg er ekstra skuffet er nok fordi vi er så ulike.. Jeg elsker å gi, tenkte t.o.m å betale sydenturen vår, for jeg fikk litt ekstra skattepenger. Men de gikk jo desverre bort i regninger.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Sambo tjener best, og sier ofte at han kan betale for ting. Han gir meg ofte roser og gaver. Så ja.. da er jeg vel bortskjemt.. Samboern din høres egen ut...men det er jo spørst da..om du er en økonomisk type eller ikke.. er du uøkonomisk og sløser mye da forstår jeg typen din.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 ja, det er jeg. både med at han spanderer og bruker mye mer penger enn meg(tjener mere også). han kjøper alltid sykt dyre gaver når han kjøper, det er nesten så jeg får prestasjonsangst! Men jeg vil heller ha det på den måten. han skjemmer meg også bort med det å hjelpe til meg alt, som feks å bære tunge bager ol, åpne dører, gi meg drikke og mat først osv. JEg har sagt det til han fra starten av at han ikke må skjemme meg bort slik, plutselig blir det en vane og jeg begynner å forlange...... Høres sikkert teit ut, men det er så stusselig at det er nettopp det som skjer. Jeg må ta meg sammen for å gjøre ting selv og oppføre meg litt mer som da jeg var single og klarte meg selv. Det er jo nokså behagelig å bli dulla for, men samtidig så er det ikke min stil, egentlig. Vi hadde faktisk en krangel om det å gå på tur fra hytte til hytte.... jeg sa jeg ville bære sekken min med mine klær, mat ol selv. Siden det sikkert ble en del kg pga lengden på turen, så mente han at jeg ikke skulle bære noen ting- han kunne bære det og fellesutstyr. det syntes han var rett og rimelig! Han er i veldig god form, en av landets best trente, så det høres jo fornuftig ut med tanke på tempo på turen.... MEN det gir meg en liten mestringsfølelse og bare skulle gå med en rosa tullesekk på fjellet....grrrrr. har vrtpå masse fjellturer før han, og jeg har alltid bært det jeg skulle ha med selv, og klart det fint. Vi er ennå ikke enige om dette, så det spørs om det blir noen tur..... Men herregud- jeg er sinnsykt glad for å ha en slik gentlemann til kjæreste- ville ikke byttet mot noen!!!! Så får jeg heller gå på tur med andre.....
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 Hei. Nei vi skjemmer i grunnen ikke hverandre bort, med mindre det er noe spesielt. Huslån, mat og regninger kommer i første rekke. Men han skjemmer meg bort på den måten at han behandler meg utrolig bra og er en god samboer;)
Sånn kan det gå Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Synes helt ærlig at "mine og dine" penger i et parforhold er helt idiotisk.Her eier vi alt sammen og bruker det vi trenger begge to.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Ja, det er idiotisk, men mannen er slik... Mine og dine penger. Og hva gjør jeg da? Umulig å snakke økonomi med han, for han blir bae sur og irritert. HI
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #7 Skrevet 17. august 2008 Vi har en konto og to kort! Har hus sammen og barn sammen, da er det sånn her hos oss. Han tjener mer enn meg, men han brys seg ikke om jeg bruker mer enn jeg tjener.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #9 Skrevet 17. august 2008 Nei. Vi har jo selvsagt felles økonomi, han tjener mer en meg, og betaler mer mat en meg. Men jeg får aldri noe av han, og han kjøper aldri noe til ungene, kun seg selv. vi betaler likt på ferier og slikt. Jeg gjør alt hjemme, og med ungene. Jeg er så lite bortskjemt som det går an, men jeg er selvstendig, og kan faktisk klare meg selv. Trenger ingen mann til og skjemme meg bort.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #10 Skrevet 17. august 2008 vi har delt økonomi, han betaler husleiga, bil og sine rekninger. jeg betaler mine rekninger, og mat.. går cirka opp i opp.. viss jeg skal kjøpe meg nye klær o.l betaler jeg med mine penger, når det ikke er mer igjen på min konto en måned betaler han seff, men det skjer aldri at jeg er tom.. selv om han kjener det dobbelte av meg.. han betaler ferier, turer hit å dit, hotel om vi sover borte en helg.. han er flinkest hjemme, tar gjerne oppvasken, støvsuger og vasker klær.. spørr jeg om han kan gjøre noe for meg så gjør han det, men er ikke bortskjemt av den grunn:) det går også andre veien...
blirjegsnartmamma Skrevet 17. august 2008 #11 Skrevet 17. august 2008 Vi har felles økonomi, så er ikke noe hos oss som er "mine" penger.. Eller hans.. Når han har penger betaler han, og når jeg har penger betaler jeg.. Trenger han en bukse når jeg har fått lønn er det jeg som drar kortet og omvendt.. Synes vi har en god løsning på det, passer hvertfall for oss! Han er ikke så flink til å kjøpe blomster osv, men han viser hele tiden at jeg er kvinnen i hans liv
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #12 Skrevet 17. august 2008 Vi har hatt felles økonomi siden vi ble samboere for 7 år siden. VI var kjærester i 3 år før vi flyttet sammen. To år etterpå fikk vi første barnet vårt. Så mtp penger/gaver så kjøper vi det vi vil, både til seg selv og til den andre. Men hvorfor harere ikke felles økonomi hvis dere er samboere og har barn sammen?
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 17. august 2008 #13 Skrevet 17. august 2008 Hadde ikke orket å leve slik, hadde ikke kalt oss for samboere hvis vi hadde hatt det slik med pengene. Man er jo ikke sammen om en av de viktigste tingene i forholdet. Det der hørtes bare ufattelig slitsomt ut og ikke minst adskilt.
Bare™ Skrevet 17. august 2008 #14 Skrevet 17. august 2008 Har ikke SAMBO, men er gift- og ja, mannen min er veldig snill. Han elsker å handle gaver til meg. Han kjøper alltid ting han har hørt meg si i en bisetning at jeg liker eller ønsker meg. Trenger ikke være noen spesiell anledning.. MEN: Han gjør det ofte for å lette samvittigheten siden han ikke løfter veldig mange fingre når det gjelder husarbeid.. Og da er jeg BILLIG.. Vasker gjerne klær for å få noen diamanter, vesker og blomster, jeg!!
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #15 Skrevet 17. august 2008 Utrolig morsomt å høre om. Jeg ler høyt! Ikke ta det ille opp, men "Vi er ennå ikke enige om dette, så det spørs om det blir noen tur....." ??? Kjære deg. Som min bestemor pleide å si. Av og til LØNNER det seg, TAKTISK sett, å føye seg i øyeblikket. Fore egoet hans på ting som ikke er viktig, tross alt. La ham bære da. Ta på deg tunge sko hvis du absolutt vil slite Hvis dette er hans måte å vise dybden av sin kjærlighet på, er det sårende å bli avvist. Og kanskje han ønsker seg det samme fra deg, dulling. Jeg vet at min samboer (og jeg skjønner ikke dette av meg selv, det er en utfordring) gjør en masse ting FOR meg som jeg ikke ser at han gjør, og han savner at jeg gjør det samme. (lage den maten jeg helst vil ha, leie en film han tror jeg liker, kjøpe en ting i en farge han tror jeg liker).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå