Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Har ei rett over to år, som sover 8 1/2 til 9 timer om natten og rundt 30-40 minutter om dagen (ikke sent på ettermiddagen). Hun er ikke trøtt på dagen. Hører om barn i den alderen som sover 12 timer om natten og kan ikke forstå hvordan det går an. De kan jo ikke vite hvordan det er å ha barn?! Eller er det jeg som er uvanlig trøtt med et barn som er utrolig våkent?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Tja hva som er vanlig vet ikke jeg. Har ei jente på litt over 2 år og hun legger seg kl 19 og sover til 07. Sover rundt 45 min på dagtid. Men ungene er jo forskjellige. Hun her i huset er hvertfall veldig aktiv og har tydelig behov for 12 timers søvn på natta.
avent1 Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Stakkars dere:) Det hørtes lite ut. Vår legger seg 19.00 og sover som regel til 06.00 - 07.00 tiden. Men er mye våken om natta. Han har ikke alltid sovet så veldig godt så jeg vet hva det er å være underernært på søvn. Føler med deg. Men dersom hun ellers virker frisk og rask, så trenger hun vel bare så lite søvn....gjesp.... Får håpe det går seg til med tiden da. Når legger du hun da?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 rundt kl. 22.00. Får kjeft for det fra andre altså. Men hun vil ikke sove før det. Sover til syv, halv åtte.
mai mammaen til to Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 tror det er ganske lite. min jente på 2 år sover fra rundt 20 til 8. hun har vært MYE våken på natten før men nå de siste 4-5 mnd har hun blitt så utrolig flink. kommer inn til oss engang i løpet av natten men sovner igjen med engang. og det er kjempe godt. selv om vi nå har en ny baby som er begynt åv ære en del våken om natten. argg..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 det er garantert store individuelle forskjeller her. Det høres jo ut som datteren din får den søvnen hun trenger. Har lite å si hvor lenge andre barn sover. Du hadde sikkert merket det på henne om hun ikke fikk den søvnen hun trenger. Jeg tror det er vanlig med 10 til 12 timer søvn i døgnet ca i den alderen. Datteren min sover i 14 timer hver natt og er i andre enden av skalaen. Men får ikke hun så mye søvn blir hun fryktelig grinete
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Hun "vil ikke"????? Og det bestemmer en toåring selv?
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 Nei, hun "vil ikke". Visste jeg kom til å få pepper for dette, men nei, hun vil ikke. Vi har prøvd alt. Rutiner, senger, lesing, rolig, mørkt, kosing, kjefting, synging. Men hun sovner når hun blir trøtt. Og er veldig blid og fornøyd når hun er våken. Jeg trenger bare litt tid for meg selv jo...
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 Ja, du trenger litt tid for deg selv. Vår sønn trenger minst 12 timer om natten og det får han også. Du bør prøve å kutte dagsovingen hvis du allerede ikke har prøvd det. Vi merker hvertfall det at om han sover på dagen nå så sovner han ikke før 22-23 tiden - ellers 19-20. Prøv det.\!
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Det virker veldig lite. Min datter fikk større søvnbehov om natten da hun sluttet å sove om dagen. Det at hun sovner så sent tyder på at hun er moden for å slutte med lur. jeg ville forsøkt å kutte ut sovingen om dagen. Eventuelt legge henne et kvarter tidligere hver dag. Husk at det tar litt tid å snu søvnvaner, så om en endring ikke gir resultater første natt, så forsøk å holde ut et par uker og se om det gir resultater.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #11 Skrevet 19. august 2008 jeg ville og anbefale å slutte med dagsøvn Dattra vår på 2 år og en mnd har sluttet med det da var hun 1,5 år første leveåret la vi hun ca. kl 22.00 da hadde vi ikke tid ti seg selv leste Elisabet Pantley Sov gjennom helle nata uten gråt der sa hun at barna sover bedre når de ble lagt tidligere kl.19-20 det er proggrammert i dem fra naturen liksom vi begynte gradvis å legge hun tidligere så legger vi hun kl 20 og sover hun ca. til 08 da vil ikke hun sove middag i hele tatt noen ganger hun sover d¨rlig våkner tidlig rundt 06 da legger vi hun å sov kun en time neste dagen så ¨v¨kner hun 08 igjen hvis dattra di ikke får sove middag men legger seg tidligere blir hun sikkert veldig trøtt om kvelden... forstår deg har og jente som sovr lite..
Anonym bruker Skrevet 24. august 2008 #12 Skrevet 24. august 2008 Min datter på 2 år og 1 måned sover 11 timer om natta og 1,5-2 timer på dagtid. Hun sov lite en periode men plutselig forandret det seg av seg selv. Viktig at barn får mye aktivitet på dagen da sover de bedre om natta.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #13 Skrevet 25. august 2008 Hun trenger vel ikke så mye søvn hun da! Det er jo individuelt, men 9 timer høres litt vel lite ut. Når legges hun og når står hun opp? Det er jo "normalt" å legge barnet rundt 19-20. Må dere da virkelig opp kl. 4-5 tiden? Det er jo midt på natten. Her sover jenta i 12 timer, og skal ikke klage på det nei
Anonym bruker Skrevet 25. august 2008 #14 Skrevet 25. august 2008 ja, nå leste jeg at du har svart på det tidligere. Hadde gjort som ei anna foreslo. Legg henne et kvarter tidligere hver dag/uke, så kanskje det går bra. Og prøv å kutt ut dagsovingen!
temine Skrevet 26. august 2008 #15 Skrevet 26. august 2008 Kutt ut duppen på dagn ja...ville jeg prøvd i alle fall. Tulla her er litt i andre enden igjen. Sovner i 19-20-tiden på kvelden og sover minimum 12 timer. Kan og gjerne stå opp kl 9-10 på morran. Likevel trenger hun ett par timer i vogna på dagtid...og hun blir tre i desember.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2008 #16 Skrevet 27. august 2008 Hørtes veldig slitsomt ut med ei jente som ikke legger seg før 22. Da blir det jo ikke noe voksentid i fred og ro. Min jente som akkurat har blitt to legger seg ca 1930 og sover til ca 6. Noen ganger tar det litt tid før hun sovner, og er vi heldige sover hun til 7-7.30. Men hun sover nok sjelden mer enn 10 timer om natta. Men hun kan sove 1-2 timer om dagtid fortsatt.
Lillegull06 +aprilvidunder09 Skrevet 28. august 2008 #17 Skrevet 28. august 2008 Vår gutt på 2 år og 2 mnd bør sove 12 timer hver natt. Legger han syv og står opp syv på hverdager.. men i helgene drøyer vi det til halv åtte og da sover han som regel til halv ni. Han sover 1-2 timer på dagen også.. litt avhengig om han er i bhg eller ikke. Bruker mer energi der så da trenger han mer søvn på dagen også.
<3 girls <3 Skrevet 31. august 2008 #18 Skrevet 31. august 2008 mi si også nektet og legge seg før 22.00 når hun sov middag ..nå legger hun seg kl 7 og sover til 8 tiden neste morgen.. annbefaler deg og prøve å lavere middagsluren..kommer sikkert til å bli tøft pga suring for han er trøtt,men de kommer seg..du må aktivisere han ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå