Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Jeg har en nydelig liten tass på 6 uker. Han er rolig og snill, og sover masse, på dagen... Han har den siste uken snudd rundt og sover mest på dagen, og ikke så mye på natta.. Han sover greit når han først sovner, men det er et problem å få han til å sove.. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan snu trenden??
trompetisten Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Gjør tydelig forskjell på natt og dag. Når det er natt, ha det mørkt, litt kjøligere og uten andre stimuleringer (f.eks lyder etc) Lag faste rutiner som du gjentar med kveldsstell, slik at han lærer at nå er det snart natt. På dag skjer det ting rundt han, kanskje sover i vogna eller ei vugge på stua/ute etc. Her i huset ble det også så "ille" at vi begynte å vekke henne på dagtid. Hun fikk sove max 3 timer i strekk før vi snakket til henne, og fikk brytt opp dagsøvnen. Hun fikk sove igjen med det samme hvis hun ville, men vi fikk uroet rytmen slik at hun ikke fikk en lang, dyp "nattsøvn". Tok selvsagt noen dager, og ikke gøy å vekke en liten baby, men det ga resultater for vår del. Etterhvert kunne vi sove om natta fra ca 23 på kvelden, i stedet for kl. 4. Derifra ble det bare natt tidligere og tidligere etterhvert...
SmashingMummy Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Ja, vi gjorde som hun over her. Max tre timer i strekk på dagen. Det fikk vi beskjed om på sykehushotellet om at var en god ide
Mamma til gutt 08.07.2008 Skrevet 17. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. august 2008 Tar han opp ca samme tid hver dag, mellom 7 og 8, og etter det sover han i vugga i stua med tv eller radio på. Men har og lurt på å vekke han innimellom, kan man gjøre dette allerede ved 6 uker altså ? Har lurt på om det muligens var litt tidlig..
SmashingMummy Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 På sykehusehotellet sa de at vi ikke skulle la henne sove mer enn tre timer i strekk. Altså på barsel. Så tror ikke det er noe problem Lykke til, og håper nattesøvnen bedrer seg.
Gjest Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Jeg ville ment at det er litt tidlig å prøve å lage noen særlig rutiner jeg da... Rundt 10-12 uker kan man godt begynne, men 6 uker er tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå