Gjest Skrevet 17. august 2008 #1 Skrevet 17. august 2008 Mathilde har begynt å ta totten. Og den vil jeg ikke la henne få. Noen kloke hoder som har tips på hva som vil få henne vekk fra totten? Hun har smokk, men hvis hun ikke hr den tar hun totten. Sier nei og tar den ut, bare sånn for å være litt konsekvent. Men det hjelper jo ikke meteren! Hun er 3 1/2 mnd gammel.
Gjest Skrevet 17. august 2008 #2 Skrevet 17. august 2008 Hun er 3 mnd...de har et stort sutte behov. De har jo fingre i munnen hele tiden. Jeg ville bare latt henne sutte... En så liten baby forstår ikke nei.
vi blir 5, 25 sept :) <3 Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 konsekvent til en 3 mnd er gammel baby??? lykke til!!!
pandabjørn Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 herregud jente hun er bare 3.5 mnd la nå henne få ta totten da! som hun over her sier så har de et suttebehov! eller så får du ha puppen fremmen 24 timer i døgne hehe...... jenta mi på snart 9 mnd har også totten i munnen, og jeg GIDDER ikke si til henne da den ut.....for det skjønner hun ikke alikevel..
heisand? Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 hæ? hva skjer når hun klør fordi tennene kommer, får ikke lov til å putte noen ting i munnen da? hehe må le litt jeg
Gjest Skrevet 17. august 2008 #6 Skrevet 17. august 2008 Voldsomt så krasse man måtte være da? Jeg bare prøver. Har ikke sagt at jeg sitter oppå ho? Hun har jo sutt, men hun spytter ut den og tar totten. Og det vil jeg helst ikke at hun skal få som en vane.
pandabjørn Skrevet 17. august 2008 #8 Skrevet 17. august 2008 la nå jenta få lov til å ha totten en stund da..er ikke sikkert at hun kommer til å bruke totten hele tiden forde...... tror ikke du klarer å venne av ei lita jente på 3.5 mnd til å ikke bruke totten.
petite fleur Skrevet 17. august 2008 #9 Skrevet 17. august 2008 Skjønner ikke at det skal være nødvendig å være så nebbete når folk spør om noe her inne.
Poteto Skrevet 17. august 2008 #10 Skrevet 17. august 2008 noen unger vil bare å totten å noen vil ha smokken.. sånne er det. vil hun ha den så syns eg hun skal få lov til det.. er ikke sikkert det blir en vane
Circe Skrevet 17. august 2008 #11 Skrevet 17. august 2008 Hadde du virkelig forventet at en baby på 3,5 mnd skal forstå nei????? Babyer har hender i munn.. Alt annet de kan få tak i også.
ehtaner84 Skrevet 17. august 2008 #12 Skrevet 17. august 2008 jenta mi tok også totten når hun var 3 1/2 mnd. hun er nå 8 mnd, men sutter ikke på den i det hele tatt. bruker heller ikke smukk, en gang i blandt når hun sover. vi ville heller ikke at hun skulle sutte på totten, og JA jenter, babyer på 3 1/2 mnd kan utvikle vaner!! men det er ikke sikkert jenta di kommer til å sutte på totten selv om hun tar den nå. det viste seg med jenta mi at hun bare trengte noe å tygge på, og det gjør hun ennå. tygger på totten. prøv en bitering, se om det hjelper litt. det gjorde det med gullet mitt.
SmashingMummy Skrevet 17. august 2008 #13 Skrevet 17. august 2008 Nei, det er ikke det jeg mente da. Sorry. Jeg skal aldri si noe igjen.
ehtaner84 Skrevet 17. august 2008 #15 Skrevet 17. august 2008 ikke bry deg om mennesker som ikke kan rådgi deg om et enkelt spm. tydeligvis masse mårragrettne mennesker her i dag. enkle spm trenger enkle svar. ingen er eksperter, men alle kjenner sine barn, og vi må alle prøve vårt beste for å få ting til å fungere som vi vil. selvfølgelig hvis jenta di vil sutte på totten, så la henne gjøre det. men, hvis du vil gjøre alt du kan for at henne ikke skal gjøre det, er det fullstendig opp til deg.
lisemor;)29.06.07<3 Skrevet 17. august 2008 #16 Skrevet 17. august 2008 ser du har fått flere svar, både bra og dårlige:S men vil bare si en ting:) når jenta mi var rundt den alderen sutta ho mye på totten, men jeg prøvde å bytte den ut med sutten så fort jeg så det, men var ikke alltid ho ville ha den da.... men nå er ho 13 måneder og bruker bare sutten, så det er nok ikke så veldig farlig, men de er jo forskjellige disse små Så jeg kan ikke akkurat si at ho kommer til å gi seg, men kan jo dele min erfaring:) lykke til:)
du og jeg og vi to Skrevet 17. august 2008 #17 Skrevet 17. august 2008 Hehe, jeg prøvde å få min til å ta tommelen - synes det måtte være praktisk jeg, at han kunne finne den frem selv når han ville ha den. Gjør det noe om hun vil ha totten da? Tror ikke jeg ville nektet henne det når hun er så liten - lære henne at det er galt å putte fingeren i munnen?
Gjest Skrevet 17. august 2008 #18 Skrevet 17. august 2008 øøøh, du trenger en bitchslap for å si det mildt.. 3 mnd gammel baby og være konsekvent?? SKJERP DEG JENTE! håper dette er en jævla spøk!
Gjest Skrevet 17. august 2008 #19 Skrevet 17. august 2008 herregud,folkens. ro dere litt... gud så frekke enkelte er.. la lillemor styre som du vil, HI, tror ikke du kommer noen vei med å ta totten; annet enn å forsøke å tilby sutt eller bitering:-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå