Gå til innhold

Jeg vil ha ett til barn, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet ikke om jeg tør å bli gravid, å føde på normalt vis :(

Har to barn fra før av, og begge var over 4 kilo (og jeg er ikke så veldig stor selv..), og hadde vansklige fødsler med begge to pga størrelsen på de (nr.1 havnet på et større sykehus pga komplikasjonene, fikk hjem etter noen dager da. Nr 2. måtte få "starthjelp" pga at han satt fast og sluttet å puste..)!

Disse to opplevelsene gjør at jeg rett og slett ikke tør å bli gravid om jeg ikke får keisersnitt.

Kan jeg snakke med legen om dette FØR jeg evt blir gravid, og få en "garanti" på at jeg får keisersnitt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo iallefall få en samtale med legen om dette.. Evt høre med sykehuset osv..

Skrevet

Det var nix problem å få keisersnitt av den grunn at jeg ikke ville føde vaginalt. Bor i oslo området. Men du får ingen garanti på forhånd. Du har fritt sykehusvalg, så avslag ett sted betyr jo bare at du kan søke et annet sted. Ikke noe hokuspokus å få keisersnitt.

Skrevet

Hadde en "trang fødsel" forrige gang med tang og vakuum. Sa jeg ikke ville utsette meg selv for det en gang til og fikk "bestilt" keisersnitt. Det er bare å si at jeg akter ikke å føde vaginalt for forrige gang ..sov.. så får du det.

Skrevet

Etter første fødsel sa jordmor at egentlig skulle de ikke halt ut tiden slik, men heller tatt keisersnitt, likte egentlig ikke å høre det da...

Begge ungene ble tatt med vakuum.

Og når jeg gikk gravid med nr to var jeg ganske bekymret med tanke på fødselen, og minner fra første fødsel, og da fikk jeg beskjed om at det var svært liten sjangs for at det samme skulle skje med nr 2, med det samme skjedde :(

Er egentlig ikke verst for meg, men ungene syns jeg da :(

Skrevet

Jeg blir sint når jeg leser at du har opplevd to slike fødsler med komplikasjoner, uten at noen har gjort noe. Selvfølgelig skal du snakke med lege før fødsel og også gjerne før du vil bli gravid, hvis du er redd. Dersom fastlegen eller fødselslegen ikke tar deg alvorlig, går du til neste. Jeg har opplevd så mye ignorante mennesker i helsevesenet, som har ført til store komplikasjoner for meg, så jeg har lært meg en ting: Stå på, sett deg inn i medisinske problemstillinger og ikke gi deg før du får et svar du er fornøyd med.

Jeg har også opplevd en fødsel med komplikasjoner og ingenting skjedde av seg selv ved neste fødsel. Dvs hvis jeg ikke hadde gjort noe, hadde det samme skjedd med nr 2. Men det gjorde det ikke, jeg fikk keisersnitt. Men måtte spørre om jeg ikke skulle ha keisersnitt pga div. fysiske ting og joda, det skulle jeg. Men ingenting hadde skjedd hvis ikke jeg hadde satt i gang selv.

Fødselsomsorgen har store mangler. Husk at det er ikke mer enn 30 år siden kvinner fikk rett til selvbestemt abort. Kvinner har funnet seg i altfor mye altfor lenge. Stå på krava.

Sett i gang prosessen og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...