SommerBris Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Hei. Bare lurer på om dere blir fult opp ordentlig av lege og jordmor? Jeg har lavt stoffskifte og går på levaxin, har økt dosen min 2 dager i uka of det virker som det holder. Legen min er ikke så opptatt av å ta like hyppige prøver som man skal, men har klart å mase meg til litt oftere for jeg har lest litt på nett om det. Var hos jormoren min på tirsdag og hun har nylig vært på kurs om akkurat dette. Det er kjempe viktig å bli fulgt opp ordentlig da man sliter med dette, barnet kan få varige skader spesielt hvis vi ikke har riktig dose. Barnet produserer ikke dette selv de 12 første ukene. Jeg vil ikke skremme dere, men syns det er viktig at vi som sliter med dette blir tatt seriøst da dette kan føre til skader på våre barn. Plutselig i 5 mnd skal jeg på ekstra ultralyd for å se om alt virkelig er i orden med barnet. Går det ann tenker jeg... ikke missforstå meg, jeg er glad for det tilbudet-men jeg syns det er litt sent... for hvilke valg gir det meg nå uansett så lagt ut i svangerskapet... Jeg må bare håpe på det beste, men kjenner jeg er beskymret og redd. Lykke til jenter:)
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 jeg har lavt stofskifte, men ble oppdaget på samme tid som at jeg var gravid.. legen ville ikke starte med medisiner.. jeg har diabetes fra før av, og får nøye oppfølging, høyrisiko svangerskap har jeg vist... går til ul 1 gang i månden.. og blir oftere etter uke 30.. skal nå på onsdag.. er da 28 uker..
SommerBris Skrevet 16. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2008 Oi, det hørtes tøft ut.... Var ditt første svangerskap sånn også? Hvorfor vil ikke legen gi deg medisiner? Lykke til
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 jepp, forige svangerskap var det samme.. er no drit.. med stiking, måling, insulin..(og belærende leger...) osv.. trenger bare insulin når jeg er gravid.. heldigvis... hadde jeg ikke blitt gravid ville jeg tatt en gastric bypass i februar... fant ut jeg var gravid, 1 uke før jeg skulle inn på møte med sykehuset... (ville vært i neste pulje som ble opperert) det er en av grunnene til at legen ikke ville begynne på medisiner.. ville se hovrdan det gikk med stoffskiftet etter en slik operasjon.. så.. når jeg slutter å amme, skal jeg inn til operasjon..
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 17. august 2008 #5 Skrevet 17. august 2008 Hei på deg. Jeg har lavt stoffskifte, og det har alltid flydd opp og ned og i alle kanter. Fritt T4 og TSH har liggi skyhøyt en måned og i bånn en annen, så jeg har ikke akkuratt vært enkel å medisinere. MEN, etter at jeg har blitt gravid, har det vært helt perfekt, og jeg har liggi på en stabil dose gjennom hele svangerskapet! (er 22+6 idag) Min fastlege er ikke veeeeeeldig "interessert" i å ta hyppige blodprøver av meg virker det som, men jeg skal krangle meg til å ta en ny test når jeg er der i morgen! (Da er det 2mnd siden sist jeg sjekket stoffskiftet!) På Ahus har jeg blitt veldig godt tatt vare på og fulgt opp derimot! Jeg fikk første ultralyd i uke 7(henvist av min fastlege), og fikk enda en i uke 14 i tillegg til den ordinære i uke 18.
SommerBris Skrevet 17. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. august 2008 Så fint at du blir fulgt opp av A-hus. Men ingen har i det hele tatt sett på dette som særiøst før nå. Skal til fastlegen min imorgen og ta med noen fakta skriv om graviditet og stoffskuftet. Selv om vi har vært greit medisinert gjennom svangerskapet er det fortsatt risikoer som blant annet liten vekt og føde for tidlig. Jeg er 22+4 idag og sal også føde på a-hus... Kanskje vi møtes. Men hvem har du blitt henvist av? Legen din? Og hvis hun ikke har vært så opptatt av å ta blodprøver så har hun alikevl kunnskap nok til å sende deg på ultralyd? Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå