Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 har hørt at hvis man står eksamen så får man igjen 30 000 tusen eller noe av lånet. det er bare det at jeg bor i samme hus som min mor, leier av henne.. har egen inngang som er helt avskilt fra hennes hus.. blir hybelleilighet...betaler 5000, betaler lisens, har egen søppelkasse osv. hehe hvordan er reglene da? bor jeg slik at jeg ikke får omgjort noe lån?
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Vet ikke hvordan det er med lån. Men sønnen min begynner på VK1 og har fått fullt stipend. Og han bor hjemme hos meg. Så du burde vel fått noe i stipend du også da? Jeg ville ha gått inn på sidene til Lånekassen og sett om du finner noe svar på spm'et ditt der.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Om du går på høyskole/universitet, så er det andre regler enn for vgs. Hvis du går høyskole/universitet, så får du lån (der en del blir omgjort til stipend når du står på eksamen) uansett. Da jeg gikk på vgs., så måtte foreldrene tjene så og så lite for at man skulle ha krav på stipend, vet ikke om reglene er slik nå.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2008 #4 Skrevet 17. august 2008 når jeg gikk på videregående fikk jeg stipend helt til mamma gifta seg med en ny mann,,, hehe kjipt.. nå skal jeg på høgskolen, men leier hos mamma... hadde jeg bodd hjemme i samme hus inne hos min mor så vet jeg at jeg ikke hadde fått omgjort mitt lån..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå