Gå til innhold

kan ti-åringer spille grand theft auto??

Anbefalte innlegg

Gjest grønn paprika
Skrevet

Jeg har ingen særlig erfaring med dette, men kjenner til at noen får lov. Trodde dette var et ganske voldsomt spill? Jeg har nektet min sønn å få lov till det, er det feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo det er veldig voldelig

Skrevet

Ja, det kan de. Er det lurt? Næh.

Holder med deg jeg.

Skrevet

jeg har en nevø på 10 år, og det er helt totalt uaktuelt at han får spille grand theft auto. Det er en grunn til at det er 18 års grense på det spillet.

Gjest grønn paprika
Skrevet

ja, litt dumt formulert-klart de kan :-) Men, jeg mente er det så farlig? Har jo bare hørt, aldri spilt det selv men vet det er 18 års grense..

Skrevet

Sett deg ned å se på spillet du så skjønner du at det ikke er noe for en 10åring. Voksne har trøbbel med å skille fantasi og virkelighet i dette spillet. God grunn at det spillet har 18års grense

Skrevet

Hehe, måtte bare.. ;)

Har spilt det selv, og det er IKKE noe for en på ti år...

Gjest grønn paprika
Skrevet

skjønner. Det som er litt vanskelig er at en bestevenn får lov hjemme, han er bare ti han og,og jeg må nekte min sønn å være der pga det. Noen råd? Hva sier man/gjør??

Skrevet

Har spilt den litt og det er grun til den har 18års grense

du kan/skal kapre biler, kjøre over folk, skjyte folk, du kan plukke opp horer og kjøre over den etter på de har gjort sitt. får opdrag om skade verk og drap. Blir opfordret til å gjøre "ugjerninger" og pår belønning for det.

Jeg vil ikke anbefale den til en som er så ung.

Skrevet

Jeg begynte ikke å spille det før jeg var ca 14-15år.

Og jeg ville ikke latt en 10-åring spille det.

Rett og slett: man blir sittende INNE.

Spillet er så morsomt og fascinerende at man blir sittende for å komme lenger ++

Man skal gjøre ditt og datt +++

Voldelig . vel det er jo bare morsomt å kjøre på folkene, ta bilen i full fart ned en bygning og prøve å lande.

Slå ned politimannen og gangsterne.

Det har sikkert blitt oppgradert fra den tiden jeg spilte, men uansett..

Jeg ville ikke latt min 10åring spille - hvorfor skal de spille et så dustete spill?

Ja, det er morsomt - men det finnes andre ting som er mye morsommere.

(Faktisk - selv om en 10åring ikke tror på det ;o) )

Og til syvende og sist: Det er en grunn til 18årsgrensen (som det iallefall var for noen år siden og jeg syns det var tåpelig den gangen jeg var 14år) Mamma visste ikke at vi hadde spillet før vi lenge etterpå..

Men, som sagt: Min 10åring ville ikke fått spilt, ikke fordi det er voldelig . men fordi det er så mye annet man KAN gjøre enn det spillet der.

Jeg har vært ung selv og ser ikke før nå hvor fantasiløst det spillet faktisk var.

Er vanskelig å innse det når man er så liten (som 10år) og så sta som en 14åring..

Skrevet

Spill med attenårsgrense er aldri noe for tiåringer. Og da kanskje spesiellt ikke GTA. Jeg kan ikke begripe hvordan foreldre kan godta noe sånt, det må være uvitenhet eller noe sånt, kan ikke skjønne noe annet..

Skrevet

En ti åring bør ikke spille GTA. Det er ekstremt voldelig og det er ikke uten grunn at det er 18 års grense og faktisk forbudt i enkelte land.

Skrevet

Jeg for min del ville snakket med moren til denne gutten. Sagt at din sønn ikke får spille slike spill og at du blir nødt til å nekte ham å komme på besøk dit hvis det spilles mens han er der. Kan jo være moren ikke aner noe om dette spillet, at hun faktisk vil sette pris på at du nevner det? Og hvis ikke, så vil hun nok helt sikkert sette pris på å få vite hvorfor din sønn ikke er å se der lenger, hvis du skjønner?

Gjest grønn paprika
Skrevet

glad for all info jeg kan få, takk dere som har svart til nå. Ser noen har spilt det som 14 åring, det er jo også tidlig, men en ti åring er langt mindre utviklet. Synes det er ekkelt og tenke på at mange barn kanskje spiller det uten at foreldrene vet det i det hele tatt? Mange er på jobb, og barna har sine timer hjemme alene... hmm.. ikke lett dette. Sønnen vår godtar heldigvis at han ikke får lov. Men man vet aldri, han er jo ikke hjemme hele tiden..

Skrevet

Ja, det var tidlig.

Jeg husker jeg fikk helt sjokk når broren min kom hjem med det spillet.

Jeg var en ganske snill jente som ikke gjorde noe galt, ville ikke spille spillet egentlig;o)

Men, jeg gjorde det og ble hektet.

Som sagt er det mange år siden, og spillet er nok oppgradert fra den tiden.

På den tiden var det morsomt - når jeg spilte den nyeste utgaven for 2-3år siden var det blitt mye verre enn dengang.

Jeg ville - som en annen foreslo - tatt en prat med mammaen til denne gutten.

Men, må også legge til det da, at jeg syns 18års grensa er litt for høy. Spillet er ikke så farlig.

16års grense hadde vært greit.

Min mening.

Men, man må ta hensyn til at det NÅ er 18år og må følge reglene på det.

Gjest grønn paprika
Skrevet

huff.. okay.. jeg får ta meg selv i nakken og gjøre det. denne moren er ikke lett å snakke med-tar ting veldig personlig

Skrevet

Jo, å spele det kan dei, men det er IKKJE lurt. Det er veldig voldelig. Eg trur faktisk det er 18 årsgrense på det.

Det er ikkje anbefalt. Min tenåring får heller ikkje lov å spele det. Han får vente til han er voksen:)

Skrevet

Eg ville ha snakka med foreldrene til denne vennen, og spurt om dei veit kva spelet går ut på. Det er dreping på bestialske måtar, og det får ein poeng for.

Og eg har sagt til min unge/tenåring, at kva andre får lov til har ingenting med våre reglar å gjere. Enkelt og greit.

Skrevet

Ikke bra spill for en 10 åring! Veldig mye vold!

Skrevet

Dette er et spill som absolutt ikke er noe for en 10åring. :)

Skrevet

mannen min har det.

og ja! det er voldelig. er en grunn til at det er 18 års-grense!

jeg hadde nektet mitt barn...

Skrevet

eh..vålerenga, MYE har skjedd på spillfronten og den første utgaven der du så alt ovenifra. Det var jo nesten litt sånn humor/parodi på gamle gangsterfilmer den gangen. NÅ er det så rått og du er nede på gateplan, du ser alt du gjør på nært hold, du får poeng for hvor kreativt du kan drepe folk, det er horer, du har sex, stjeler...ja. IKKE noe for en på 10. Og ikke bare fordi de burde være ute.

Skrevet

Jeg er helt enig med alle de andre som har svart deg - GTA er IKKE for 10-åringer!!

Jeg hadde nok først snakket med sønnen min, og gjort det klart for ham at han IKKE får lov til å spille det spillet. Kanskje er det nok til at de velger å leke med andre ting?

Jeg ville også tatt en prat med foreldrene til kompisen, og laget en avtale om at guttene ikke får spille det spillet mens sønnen din er på besøk. Jeg hadde vært skeptisk til å nekte gutten å besøke en kompis før jeg hadde forsøkt andre måter å omgå problemet på. Hvis foreldrene til kompisen ikke er lydhør for dine ønsker for din sønn, eller ikke makter å holde oversikt over hva guttene gjør - SÅ hadde jeg nok sagt at han ikke får lov til å besøke kompisen sin, men at han gjerne må ta kompisen med hjem..

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...