Gå til innhold

Ringe legevakten?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har skreket hysterisk i et kvarter nå. Det er så ulikt han. Våknet plutselig og gråter noe så voldsomt. Er utrøstelig. Virker som om han har store smerter i magen. Blir så redd. Er det for tidlig å ringe legevakten? Er det for lite at han har skreket i "kun" et kvarter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes ikke et kvarter var lenge nei. Kanskje det er noe du har spist, om du ammer da? Evt. han har spist hvis han får fast føde. Bær han litt på magen (slik at magen hans hviler mot underarmen din eller pappans) eller gi han litt massasje på magen. (rolige sirkelbevegelser med klokka) og midt under på foten (i gropen).

Skrevet

og hvis det ikke gir seg om en liten stund og du synes dette er noe helt uvanlig for han,(f.eks at det er vondt når du tar på han) så kan du jo ringe de å høre. Husk at du er mamman og kjenner han best..

(samme som anonym over)

Skrevet

Ingen ting å ringe legevakten for.

Skrevet

Hvor gammel er han? Når bæsjet han sist?

Har han feber?

Skrevet

Dere vet jo ikke engang hvor gammel han er!!!?? Alder kan jo ha litt å si! Ville nok sett det litt an, men ikke nølt med å ringe hvis det fortsetter. Jeg har ringt noen ganger jeg har vært usikker, de gir råd til fortvilte mødre og ev ber deg oppsøke fastlege hvis det er noe som fortsetter.

Skrevet

Han har hatt feber i et par dager. Er 8 mnd. Bæsjet i går.

Skrevet

Jeg ringte legevakten en kveld da min var 9mnd, hadde hatt feber i et par dager. Ble godt mottatt der, hun ga meg litt råd, og sa at jeg kunne ringe fastlegen dagen etter. Men ikke nøle med å ringe tilbake hvis det ble forverring. Syns du kan ta en telefon hvis han fortsetter å hyle sånn ikveld, er jo ikke bra at de skriker seg bort heller...

Skrevet

Skikkelig dødsekkelt ja. Førstegangsgravid du?

Skrevet

Såklart skal du ringe legevakten! Bedre enn å ikke ringe! Man vet jo aldri. Jeg ringte i hytt og pine da min var liten.,Og angrer ikke et sekund på at jeg plaget besetningen der nede.

Skrevet

Det er helt tullete å ringe legevakten med symptomene du beskriver.

Skrevet

Lukter det vondt av tissebleiene hans? Sønnen min hadde "uforklarlig" feber i noen dager da han var 3-4 mnd og stram lukt av bleiene, var urinveisinfeksjon, gråt når han tisset.. Er visst ikke så uvanlig at feber hos små babyer skyldes dette. Kan være greit å ha i bakhodet.

Skrevet

Det er vel ingen som lukter på tissebleiene til babyen sin?! Sjokkerende.

Skrevet

Kan jo være tenner på gang?

Gutten min skrek som bare det om nettene når han fikk tenner. Holdt på lenge. Etter mange nok netter så ringte jeg legevakten, vi snakket en stund, å det roet meg. Men vi kom frem til at det mest sannsynlig "bare" var tenner. Men at jeg måtte bare ringe om det ikke ga seg, eller kontakte fastlegen om det holdt på lenge. Men da hadde sønnen min holdt på sånn noen netter, men var fin på dagen (men han hadde ikke feber da)..

Jeg fikk også beskjed om at jeg kunne prøve med paracet. Roet han seg på det så var det en fysisk smerte. Dette sa hun fordi jeg fortalte at barnefar og jeg nettopp hadde flyttet fra hverandre, å kanskje gutten vår reagerte på det. Men han roet seg ned av paracet.

Men har du kjent i gommene til barnet ditt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...