babygullz <3 vilde Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Og dem var jävla goda! =D=D=D deig: 100g gjær 100g smør 4,5dl melk 1kilo hvetemel 2 ts kardemomme 2 egg Så trenger du egg til pensling, ca 40 g smør 2 ss sukker, 2 ss kanel. Melisglasur til pynt(bland med melk så får du en mindre gjennomsiktig glasur) Smelt smøret og bland med melken, varm til opp til kroppstemp(37grader). Smuldre i gjæren. Bland så i d tørre ingrediensene, og sammenpiskede egg, og elt deigen godt. heves til dobbel str. Del deigen opp i to emner, og skjevle ut til rektangel. pensle med smør og strø over kanel og sukker, og rull sammen til en fin stram pølse. Del opp i ca 2cm tykke skiver og legg på smurt form. Pensle med egg. Etterhev ca 20 min. Stekes på 250 grader i ca 10 min. Og er du som meg, så har du maaaassevis med MELISglasur på når dem skal spises=) Disse er dritgode og myke=)
sena Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 det hørtes kjempe godt ut:) jeg har bakt gul kake ( sukssesterte) og kringle nå var kjempe godt:) har bare en sånn dag hvor jeg har lyst på alt som heter bakevare:)
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Mmmmmm....hørtes digge ut! Skal slenge meg over kjøkkenbenken og bake dem med en gang i morgen tidlig :-) Har nesten vann i munnen her jeg sitter nå, men må nok vente..hihi!
kriztie Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Ååååh det hørtes godt ut!! Men jeg tørr ikke mer usunn-spising lenger.. Har levd så godt på mat de siste ukene at det vises på god vei:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå