Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare av ren nysgjerrighet - hvor mye penger regner man med ryker med til innkjøp i forkant av fødsel? er det noen som har regnet på det? Førstegangs? Andregangs?

Jeg hørte at man som førstegangs måtte regne med noe sånnt som 20 000, noe jeg synest høres mye ut.... Men ting koster når jeg begynner å tenke etter. Tror jeg regnet ca 12 000 for første gangen, men da fikk vi i tillegg vogn og subsidiert stokke seng.

Selv er vi andregangs fødende, så vi har mye på plass fra før. Men det er noen år siden sist, så litt opprustning må vi regne med selv om ikke alt er like nødvendig.... regner med ca 8000,- (ny bilstol, vognpose, litt klær og en del småting...) hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er annengangs og har kjøpt bilstol og vogn. Solgte vogna etter førstemann. Quinny vogn med Maxi Cosi bilstol til 3999,- Det er vel det jeg trenger tenker jeg:-) Rydda loftet i dag og jeg har så mye klær at det er heeelt sykt. Kasta MASSE der oppe i dag. Alikevel er det igjen en stappfull søppelsekk i 56-62 En sekk i 68-74 to sekker i 80-86 osv. Jeg har vel ellers det meste annet etter søstra.Kommer sikkert til å kjøpe inn litt nye bodyer ol. til nyfødt, men det er bare sånn kosehandling:-)

Skrevet

oida, vi er nok litt høyere på rundtom 30 000kr vi da.

men mye kommer jo an på hva man vil og må ha. Man kunne sikkert fått de samme tingene til under halve prisen om man hadde valgt lignende modeller. Bare vogna med tilbehør som vi skal ha koster 10 000kr.

Dette er første vår, så blir skjemt bort litt mye nå før hun vet hva det vil si å bli skjemt bort :)

Skrevet

Med vår første trur eg me brukte ca 8000. Men det er jo 10 år sidan da ;)

Eg synst det er litt sjukt når folk bruker 30-40 000 på utstyr før ein baby kjem, men men -kvar sitt.

Nå venter eg nr 4. Har kjøpt vogn og stellebord, for det trengte me nytt. Kjøpte på Finn og det kosta oss tilsammen ein 1000 lapp. Det er det me treng av utstyr denne gang.

Kjem nok sikkert til å kjøpe nokre nye plagg når det nærmer seg, ulltøy og sånn. Men eg er veldig lite materialistisk og er blitt det mindre og mindre for kvar gong. Ser jo det at ein treng egentleg ikkje så mykje utstyr, og at det slettes ikkje treng være det nyeste og mest fancye. Babyen er like glad -så lenge han er varm og får det han trenger.

Skrevet

Jeg trenger alt, da det er 9 år og ny mann siden sist, samt to flyttinger. Men har ikke startet å sjekke priser, og hva som finnes. Eneste jeg vet er at jeg må ha bred vogn pga fare for hofteleddsdysplaci. Om ungen må ha pute, må vogna være større. Har skinnposen jeg brukte, men pga min ekstreme allergi er saueskinn uaktuellt, så jeg må ha voksipose el med syntetisk innerpose. Men gleder meg til ut å kikke da! Det er jo så mye mere praktiske ting nå enn fra jeg fikk sist. Heldig vis har vi økonomien på vår side og lykkelige besteforeldre som sponser..

Skrevet

Jeg er andregangsfødende. har en gutt på 3 1/2 år fra før og har termin 5 februar. Jeg skulle egentlig ikke ha flere barn derfor ga jeg bort nesten alt av utstyr til venninner. alt av klær solgte jeg. Det eneste jeg har igjen fra førstemann er: sprinkelseng, spisestol og Quinny freestyle vogn og litt leker:) så vi må kjøpe endel. har regnet ut at vi kommer opp i 8500kr. men da får vi stellebordet i gave fra min mor. ellers hadde det blitt et par tusen til. babyting er dyrt. men jeg skal følge med på finn.no for å se om jeg får kjøpt et par ting der. da sparer jeg inn et par tusen iallefall:)

Men babyting for 30.000kr!! det er bare tull og det er isåfall med de som svømmer i penger!! herremin!

Hvis du bare skal ha dyre merkeutstyr og merkeklær ja da kommer du fort opp i den summen. Men skal du ha normalt utstyr så trenger det ikke koste mer enn rundt 10.000kr! Man må også huske å ønske seg ting til jul og dessuten så vi alltid besteforeldre kjøpe en ting eller to:) ¨På finn kan man finne nesten ubrukte ting til halvparten av prisen som er i butikken!!! et godt tips synes jeg!

man skal ikke blakke seg for å få barn , de vokser ekstremt fort husk det! bedre og spare opp litt småpenger og gå å handle litt når man har fått babyen...iallefall klærne;)

Skrevet

Det jeg er fortalt er 30.000,- første året, deretter koster det 60.000,- i året å ha barn ;)

Når jeg tenker meg om tror jeg ikke de 30k inkluderer alt innkjøp av ustyr.. Rundt 20k er nok i nærheten av det vi budsjetterer med her.

Skrevet

brukte 20 tusen på alt utstyret inkl alt babyen trengte det 1 året..(alt fra bleier og mat til lekegrind og vogn) denne gangen har eg vel brukt 6 tusen. 1000 i klær, 4000 bilsete og 1000 komode

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...