Gå til innhold

Da har lillegutt kommet :-D (TØFFavsluttning, men gikk bra!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torsdag avsluttet vi kvelden med en omgang i halmen. Få min etter begynte jeg med det jeg trodde var masrier. Halv fire gikk vannet, noe som resulterte i at riene ble svakere. Snakket med føden og fikk måtte inn for en sjekk. Vel hjemme tok riene seg opp, og litt over åtte var vi tilbake på føden. Joda med litt tøying fra jm hadde 4cm åpning :-) JM fortalte i etterkant at ingen, hverken de i mottakelsen eller hun som hadde fulgt meg til undersøkelsen hadde trodd jeg kom til å bli skrevet inn fordi jeg var så rolig. Gikk en times tid rundt på sykehuset, før jeg gikk i badekaret, -der ble jeg liggende. Hadde to turer opp og det så lenge ut som det ble vannfødsel på meg (uten noen som helst form for smertestillende).

- kvart på ett, konstaterte jm 9 cm åpning, med bare en liten og myk kant igjen. Kom opp i full åpning, men så sluttet egentlig framgangen. Riene var kraftige, men kom med for langt mellomrom. -JM hadde hele tiden sagt at jeg kom til å ha ungen ute før vaktskiftet, men neida... Ny jm kom, og vi bare fortsatte. Rundt kl fem ble jeg beordret ut av badekaret og opp i senga, og fikk drypp for rine. -Uten at dette hadde synlig effekt. Så kom legen og det ble besluttet å ta ungen med vakum. Og tro meg legen var ikke "lett på labben" Bare ved undersøkelsen hyte jeg som en gris. Hjernen er fantastiisk har "glemt" det meste som skjedde etterpå. Fikk lystgass. Husker at jeg hylte som en gal både når han satt på koppen, og under første ri-pause når hodet stod halvveis ute. -På 4 ri var ungen ute (hadde lange pauser mellom hver ri). Da var klokka nesten kvart på seks. Frisk og fin, 4250g. Og jeg trengte kun 3 sting (jeg var sikker på at jeg hadde revnet fra a til å!). Er øm, men i kjempe form i dag (bedre enn på mange mnd!), og vi har faktisk vært på tur i dag :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fantastisk fin fødsel. På tross av den lange tiden det tok. :) Og vakumfødsel har jeg vært med å observert, og det ser smertefult ut! Gratulerer masse! :)

Skrevet

Gratulerer så masse Makko.

Kos deg i tiden som venter:)

Heldige deg som er "ferdig"!

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille.

Nå må dere kose dere masse.

Skrevet

Gratulerer :)

Skrevet

Gratulerer :-)

Hørtes fryktelig vondt ut, men heldigvi glemmer vi... Det er riktig som du sier, hjernen er fantastisk- og kroppen og som kan takle noe sånt!

Kos deg med babyen du :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...