Nesly Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Gutten min på 2 uker har dette, og lurer på om noen her har erfaring med dette? Evt behandling, prognoser osv..?
Hannah81 Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Har et familiemedlem som er født med dette og som nå nesten er voksen. Så vidt jeg husker hadde han to operasjoner i 2-4 års-alderen (Rikshospitalet) hvor de forlenget urinrøret. Utseendet på penis ble etter dette som på en som er omskåret. Han har ikke vært mobbet på grunn av dette. Jeg husker at jeg etter å ha besøkt ham på barneavdelingen etter operasjonene og sett div. misdannelser/ sykdommer på barna som er innlagt der tenkte at hypospadi er en bagatell i forhold! Lykke til!
Nesly Skrevet 16. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2008 Takk for svar. Vet du mer om hvordan penisen ser ut etterpå mtp arrvev osv? Ser den veldig "operert" ut etter inngrepet? Vet du om den blir helt rett etterpå, og hva med sex? Er urinrøret alltid forkortet ved hypospadi?
Hannah81 Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Hei igjen, nå har ikke jeg sett penisen på noen år siden han det gjelder er i tenårene, men penisen ble ikke skjev, og arret var under penis (ikke spesielt synlig). I dette tilfellet endte urinrøret ved overgangen penis/ pung, tror det varierer litt hvor urinrøret "munner ut". Jeg vet at denne gutten i min familie en periode syntes penisen så kortere ut enn de andres fordi han manglet forhuden. Kom på nå at det er en annen et stykke ut i familien som også ble født med hypospadi og som nå er far, så utstyret har tydeligvis fungert der i gården;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå