Gå til innhold

Sjokkerte samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snakket om å få barn i mange år, men det har alltid vært en gang i fremtiden. I mai ble vi enige om at rundt årskiftet kanskje var det rette tidspunktet for å oss å starte prøvingen. Men i det siste har jeg blitt så babysyk at jeg ikke ønsker å vente så lenge. I går kveld sa jeg derfor til sambo at jeg vil starte prøvingen i oktober. Han ble helt paff stakker, plutselig gikk alvoret opp for han, sa flere ganger at dette kom som et sjokk og han var ikke forberedt på det....

Vi ble enige om at jeg uansett bare skal ta 1 brett til med piller. Så får vi se hvor lenge vi bruker kondom før vi starter prøvingen. Men rett før vi sovna i går sa han: Skal jeg fortelle deg en hemmelighet, jeg er litt babysyk jeg og :) Kanskje han allerede begynner å forbrede seg til prøving i oktober!!! Krysser alle fingrer og tær nå! Skal i hvert fall ikke mase, men se litt an hvordan det går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, du din heldiggris;) Misunner deg virkelig...

Ønsker dere mye lykke til, håper spiren sitter kjapt:)

Skrevet

Så koselig :o)

Vi skal også begynne å prøve i oktober, tror jeg iallefall :-p Det spørs hva samboer sier... Han er vel ganske forberedt, men vi har ikke avtalt noe fast tidspunkt, så jeg håper han er klar når oktober kommer. Jeg klarer vel å vente til over nyttår hvis han får helt panikk, men det tror jeg ike han gjør... Gleder meg sånn til å begynne prøvinga! Er så spent...

Skrevet

Så spennende da, kanskje vi kommer til å følge hverandre inn på bli gravid. Har du begynt å forberede kroppen på en graviditet da, tenker på å slutte på evt pille og spise folat.

Skrevet

Ja jeg har nettopp sluttet på p-plasteret, så er litt spent på hvor lang tid det går før jeg kan bli gravid nå da... Tar vel litt tid før jeg får normal syklus igjen. Og så har jeg kjøpt Folat + Omega 3 tabletter som jeg har begynt å ta :)

Ellers trener jeg bittelitt yoga, men jeg er egentlig fryktelig lat så jeg orker ikke trene mer enn det... :-p

Hvor gamle er du og samboeren da?

Vi er 26 begge to, så begynner å føle at det er på tide å begynne planlegginga iallefall!

Skrevet

Jeg er 26 og samboeren min er 31, vi har vært sammen i 8 år nå. Jeg har også gått til innkjøp av Folat + Omega 3, sånne store svarte piller.... Fikk litt sjokk når jeg så hvor store de er, men de går lett ned. Begynte med dem for en uke siden.

I morgen starter jeg på mitt siste pillebrett. Ser frem til å bli ferdig med det og få hormonene ut av kroppen. Leser at det er flere som får problemer med syklusen etter pillebruk, så krysser fingrene for at den stabiliserer seg raskt.

Skrevet

Tok noen lignende piller før, så syns ikke de var så ille. Så lenge det er kapsler så går det bra, da er det verre med sånne ru, grove tabletter...

Blir artig å se hvordan det går da :o) Hadde vært artig å funnet noen her inne som man unne begynt prøveperiode sammen med, og kanskje til og med bli gravid samtidig!

Hehe, stakkars mannfolk... Han aner vel ikke hvor mange planer jeg har lagt... :-D

Dere har nå vært sammen lenge da, så det høres jo ut som det er et passende tidspunkt for dere å begynne på. Jeg hadde egentlig tenkt å vente til utpå nyttår, men så fant jeg ut at det er kanskje ingenting å vente på :-)

Skrevet

Tror ikke min samboer heller vet hvor mye jeg har tenkt og planlagt i det siste.... Han har vel egentlig sagt at han var klar for barn i over et år nå, men jeg har ikke vært klar før nå. I mai når vi for første gang diskuterte konkret når vi skulle starte prøvingen sa jeg rundt årsskirftet pga en eksamen jeg skulle ha i desember. Tenkte det kanskje ble litt mye med full jobb, eksamen og en evt graviditet. Men nå har ting endret seg og jeg skal ikke ha eksamen allikevel så da ser jeg ingen grunn til å vente... Tror bare han må venne seg til tanken rett og slett...

Taktikken min nå er å la han tenke litt på det alene uten at jeg maser eller nevner der for mye i en mnd. Ennå godt at dette forumet eksisterer, jeg har så lyst til å snakke med alle om dette, men er ingen som vet at vi snart blir prøvere, og vil holde det hemmelig.

Vi får holde hverandre oppdatert, kanskje vi begge går over til Bli gravid i oktober! Håper det klaffer fort for oss begge, tenk hvor morsomt det vil være og gi babynyheten i julegave til resten av familien:)

Ble vist litt langt dette.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...