trillersnart Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Vet at man nok ikke skal slanke seg nå man er gravid, men behovet er der gitt.. Har lest om ketolysekuren og god effekt. Har skjønt at man ikke skal gå på den når man er gravid. Så den blir etterpå. Noen gode kurer nå som er sunne? Prøver å holde meg litt i bevegelse men bekkenet er litt ugreit.
edvina har fått en gutt Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Behovet ditt kan jo ikke gå foran barnets helse, men du kan jo redusere vektøkningen din. Jeg er også stor og har til nå i uke 18 enda ikke gått opp. Har bare kuttet ut alt snop, samt gått tur 0,5-2 timer per dag, men ellers ingen matreduksjon. Jeg har inngått en avtale om å komme å veie meg ofte, og prøve å unngå vektøkning over 8-10 kilo. så langt ser det jo overkommelig ut, sist jeg var gravid raste jeg opp i vekt...så svangerskap er jo også ulike. Du har bekkenløsning og kan sikkert ikke trene så mye, men du kan følge fysioterapitimene(pleier å være sykling), samt du kan svømme.....og du kan kutte ut alt som er usunt, prøv dette, så risikere du ikke annet enn å få en sunnere mor, og en sunnere unge.
trollmamma Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Skjønner deg godt eg Eg raste ned 5 kg då eg blei gravid. Var ikkje kvalm ein dag, men hadde dårlig apetitt, var mykje trøtt og jobba masse. Er i v. 25 nå (øøøhh...trur det var det, må alltid sjekke kalenderen hehe) og har gått opp igjen 4 kg, så ligger fortsatt 1 kg under startvekt Men er nå blitt sj.meldt ut sv.skapet og er redd at kg skal fly på. Sliter masse med bekkenet. Har høyrt at sykling skal være bra, så vurderer å låne meg ein ergometersykkel, og dra på svømming når eg kan. Angående ketolysekuren, så har eg gått på den og kg raste av. MEN dei kom veldig fort på igjen + nokre til då eg droppa ut. Så har heller større tru på å legge om kosthaldet gradvis enn å gå på kur. Det gjer eg denne gang. Sjølv no når eg går gravid. Kutter heilt ut sukker, minimalt med kvitt mjøl og raske karbohydrater som pasta, brød, poteter og ris. Ettersom eg er gravid, kutter eg det ikkje heilt ut, men erstatter det med fullkornpasta, brun ris og veldig grovt brød/knekkebrød. Også passer eg på å få i meg nok feitt og grønnsaker og noko frukt. Tenker at det skader hverken mor eller barn å gjere det på den måten -tvert i mot Helsing ei som blir 4-barns mamma i desember og gleder seg masse til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå