Gå til innhold

Kan man trene spinning når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man trene spinning når man er gravid? Eller er det skadelig/ikke bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, ikke noe gale i det. En tommerfingerregel er å lytte til kroppen. Får du vondt, føler ubehag, svimmel o.l skal du slutte straks. Da gir kroppen beskjed om at du gjør noe som ikke er bra!

God spinning :-)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å kunne trene som vanlig når jeg ble gravid,men ikke starte med "nye" ting som kroppen ikke var vant med.

Spinning er jo skånsomt ,og innebærer ikke hopp og støt,så det burde gå veldig fint.

Du får prøve,og dersom du ikke kjenner ubehag er det ikke noe problem:-)

Skrevet

Jeg fikk beskjed også å lytte til kroppen og bare bruke 70% av meg selv, hvis jeg ikke fikk vondt noen plass eller at det ble ubehagelig så var det ikke farlig. Spinn i vei!

Skrevet

Ikkenoe problem det, men det kan nok lønne seg å justere litt på høyden til styret så du ikke får vondt i ryggen. Som gravid er det som regel bedre å sitte litt mer oppreist, så sett styret litt høyere. Elllers er det bare å trene så lenge det ikke gir deg smerter...

Skrevet

Oi, her strømmet det inn med svar! Kjempefint! Spinning og å gå tur er liksom de to tingene jeg driver med når det gjelder trening, så godt å høre at jeg ikke trenger å kutte ut spinningen hvis jeg blir gravid! Har ikm på tirsdag... :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...