Gå til innhold

Noen som har tatt keisersnitt og som har blitt stiftet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok ks for 12 dager siden. Denne gangen brukte de stifter, forrige gang sydde de med tråd som forsvant av seg selv.

5 dager etter ks begynte jeg å blø masse fra magen. Mye blod, så ble redd. Dro inn på sykehuset og de sa at det var en blodansamling som hadde sprukket og at det bare var bra.

Det mener jeg også, forrige gang hadde jeg en blodansamling i evigheter som tok lang tid å forsvinne.

Men, problemet er at jeg blør enda. Blør igjennom bandasjen hver eneste dag. Har da blødd i litt over 1 uke siden blodansamlingen sprakk.

Noen flere som har blødd så lenge etter ks ? Lurer på om jeg skal ta kontakt med sykehuset igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg hadde ringt inn og forhøyrt meg. Greit å vera på den sikre sida.

Skrevet

Jeg ble stiftet, men jeg blødde aldri fra det. De sa faktisk at det grodde sjeldent fint. Jeg ville nok absolutt ha kontakta sykehuset, ja, om ikke annet så bare for å høre at det ikke er unormalt.

Lykke til!

Skrevet

Jeg ble stiftet når jeg tok keisersnitt med min sønn i 2006. Blødde veldig lite jeg , var kun noen dråper på bandasjen når de tok den av og ikke noe etter det. Så tror ikke det skal være sånn egentlig.

Skrevet

Grodde sjeldent fint ?????

Spurte på sykehuset hva grunnen var for at jeg ble stiftet denne gangen og da sa sykepleieren at det var fordi det gikk kjappest.

Får vel ringe de i morgen. Er kjempe redd for at de må åpne det igjen (selv om det halvveis er åpent nå).

Skrevet

Eg blei stifta, men blødde ikkje frå såret. Dei fjerna stiftane 4. eller 5. dagen.

Ver klar over at ei slik bodansamling KAN blø/væske litt ei god stund etter den "sprekk":)

Så lenge det ikkje er rødt, hovent og ømt rundt arret, så går det nok bra.

Du kan jo ta kontakt med føden, om du føler for det:) Dei er der jo også for barselkvinner:)

Skrevet

Hei. Hadde det likens som du. Hatt to ks, første full infeksjon, andre samme som du. Blødde i nesten tre uker, gikk daglig til sårskift på legekontoret. Var jo greit å bli fulgt opp, ikke minst i forhold til om såret lukka seg slik det skulle og at det ikke ble infeksjon denne gangen også. Det gikk bra, tok bare litt tid. Anbefaler deg å få profesjonelt sårskift dersom du ikke får det, gir jo litt mer trygghet enn å holde på å skifte selv. Hadde mye lengre renselse også etter siste snitt. Blødde i nesten 10 uker, masse. Men det ga seg jo etterhvert det også. Husker selv hvor innmari redd jeg var, og hvor lang tid jeg synes det tok før det ga seg. Slitsom tid..

Skrevet

Ja, de sa at det kunne blø litt i ettertid. Men da tenkte jeg at det kanskje ville blø i 1 dag eller 2. Jeg fjernet stiftene etter 1 uke pga blodansamlingen som sprakk.

Når jeg stresser litt (har en trassete 2-åringe også....hehe) så blør det mer, da må jeg skifte bandasje et par ganger om dagen.

Men, skal ringe de i morgen jeg, Bedre å være helt sikker. Såret ser fint ut selv om det fortsatt er gult og blått.

Skrevet

Hadde KS 6 mai og ble stifftet, men jeg blødde aldrig fra det. Stifftene ble fjernet på den 10 dagen og det ser kjempe fint ut,

Ta å ring føden og hør med de og få ett ordentlig svar fra noen som kan.

Lykke til

Skrevet

Hadde veldig lite renselse denne gangen. Blødde i 1 uke og veldig lite. Men, i dag begynte det å blø litt igjen, så får se om det blir noe mer.

Kanskje greit å få ordentlig sårstell, men gynekologen på sykehuset mente at jeg burde gå mest mulig uten bandasje. Det klarer jeg i hvert fall ikke, føler at alt gnager på såret.

Skrevet

Hei. Jeg tok haste-ks sist....de måtte åpne snittet igjen ca.2 timer etter operasjonen pga legene kuttet med i blæra og jeg hadde indreblødninger! De stiftet snittet.... jeg blodde ingenting fra såret. Synes du skal dra til legevakten jeg. Lykke til.

Skrevet

ble hasteks med første i 2003. Ble stiftet. Disse ble fjernet på dag 6. Ingen komplikasjoner.. Arret er litt ujevnt, og området rundt er følelsesløst, men ellers er alt fint

Skrevet

Jeg ble stifta etter ks for ett år siden. Grodde fint. Ingen blodansamling. Arret er nesten borte nå:)

Skrevet

Ok, da er det vel en liten komplikasjon her. Men jeg drar ikke på legevakta, har ikke feber og såret ser greit ut så det er nok ikke noen infeksjon i såret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...