Gå til innhold

Ang bæring av spedbarn/bruk av BabyBjørn mm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da eldste var født ble vi anbeflat Baby Bjørn active. Var super fornøyd med den. Da hun var bitteliten kunne hun være i den med ansiktet mot meg. Da hun var eldre satt hun med ansiktet ut mot verden og hun elsket å sitte i den. Brukte den ikke ofte men praktisk på flyreiser korte handleturer mm.

Nå ser jeg at veldig mange her er negative til BB. Gjelder det active modellen også? Syns den var topp men vil ikke gjøre noe galt....

Småtten på 7 uker sitter nå innovervendt og han trives veldig. Han er mamma gutt totalt og vil bare være hos meg og for å få gjort noe i det hele tatt sitter han litt i den samt når jeg skal hente snuppa i barnehagen..... Hva anbefaler dere til det bruket om BB active ikke er bra? forøvrig må jeg si at jeg bare har positivt å si om den.... jeg er ikke typen som bærer hele tiden. Syns det er bedre p ha de i armene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet med BB er at ungen "sitter på hoftene", og det skal ikkje vera heldig. Om den sitter slik i active også så er nok problemet det samme med den. Eg har ingenting å anbefale, men det er mange som bærer her inne så hjelp får du nok ;-) Nestemann skal bæres her i huset, men eg har ikkje satt meg inn i det enda.

Skrevet

Trudde ikkje babybjørn skulle brukast til veldig små babyer, dei skal vel helst bærast i bæretøy der dei kan ha beina samla? Som slynge, sjal og ergoselen med spedbarnsinnlegg. Har aldri brukt babybjørn active, men hadde en babybjørnsele, den var heilt forferdelig å ha på. Skikkelig vondt i skuldrane. Har patapum no, den er veldig god å bære med (også no når han er 14 kg). Ergoselen er vel og en god sele. Sjal har eg aldri prøvd, men skal visst være veldig bra. Slynge hadde eg ei lita stund, men syns ikkje den var så god.

tettinntil.no er et forum for bæring om du er interessert.

Skrevet

bb er jo ikke djevelens verk akkurat, men ungene får helt feil belastning når de sitter i den så det er absolutt ikke bra for ryggen og hoftene.

I tillegg så er den et mareritt å bære i om man har prøvd bedre hehe :)

Skrevet

Kan anbefale Manduca bæresele om du synes sjal blir for heftig. Den er omtrent som en Mei Tai, kjempelett å ta på og veldig behagelig. Og så får barnet riktig stilling på hoftene. Kommer med spedbarnsinnlegg og kan brukes opp til 20 kg ;)

Skrevet

BB kan brukes fra 3.5 kg. Vi brukte den masse til førstemann, hadde blitt gal uten. Lillemor hadde nemlig kolikk og det var bare i BB hun sov. Prøvde sjal også ettersom det skal være så "ergonomisk riktig". Men hun hatet å sitte i det. BB er et godkjent produkt og da velger jeg å tro at det er ok. Vår lille snupps har hvertfall ikke tatt det spøtt skade av å sitte i BB! Vi var masse til kiro med henne også og han sa at BB var helt ok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...