Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt med det vi.. og han er bare 3 mnd. Hvis han ikke får noe vondt i magen eller noen problemer, er det noen grunn til å stoppe med det da? Får noen teskjeer sviskepure på dagen og litt grøt på kvelden + mme såklart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier jo at man ikke skal begynne med grøt før de er 4mnd. Dette er fordi tarmene ikke er utviklet for grøt før de er 4 mnd. Jeg ville ventet litt hadde jeg vært deg (såsant ikke helsesøster har anbefalt deg å gi grøt nå da)

Skrevet

For noen år siden fikk alle grøt da de var 3 mnd, og den dag i dag kan hs fint anbefale det hvis amming/mme ikke er nok. Så siden du først er i gang, ville jeg bare sett det an. Magen sier fort nok i fra hvis det ikke er helt tiden for det.

Skrevet

antar at du gjør dette i samråd med hs?

så du bør nok spørre de.

du merker jo fort hvis småen får mageknip.

Skrevet

Mener å ha hørt at om man starter for tidlig med fast føde (før 4mnd)kan dette framprovosere mat allergi fordi mage- og tarmsystem ikke er ferdig utviklet. Men i enkelte tillfeller er det nødvendig (i samråd med HS) å ta denne sjansen fordi barnet ikke får i seg nok næring ellers.

Det stemmer at de sa det var OK fra 3mnd tidligere, men det er vel en grunn til at man har gått bort fra det, ikke sant? (man mante jo røyking ikke var skadelig en gang også, men nå vet man bedre... Så her gjelder det nok å følge de oppdaterte anbefalingene)

Vet det er litt stas å begynne med fast føde, det gjore jeg selv også, men vent for bayens skyld det er ikke noe hast. Om ikke HS har anbefalt det da selvfølgelig!

Skrevet

Hvorfor begynne med grøt så tidlig?? Vel "noe år" siden, en anbefalte å begynne med grøt når de var tre mnd, må være for over 12 år siden. For da jg fikk nr skulle di ikke ha fast føde før 4- 6 mnd. Jeg blir nesten provosert av at folk begynner med grøt så tidlig, jeg har enda ikke hørt en HS anbefale dette ved tre mnd. Hvorfor skal di det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...