Gå til innhold

Kløe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 dager igjen til termin og de siste dagene (helst kveldene) har jeg vært sterkt plaget av kløe. Det vil si over ALT på hele kroppen.... Er det noen av dere andre som har opplevd dette? Holder på å gjøre meg gal. Dessuten er det vanskelig å få sovnet.... Har vurdert å ringe lege, men har ikke fått gjort dette enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ring fødeavdelingen du! spør der! nå sier jeg ikke dette for å skremme eller være hysterisk (det er mange nok her inne som er det) men svangerskapskløe kan potensiellt sett være farlig så syns at det er lurt av deg å høre med en JM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Svangerskapskløe kan være helt ufarlig dersom det skyldes at huden strekker seg. Men dersom det skyldes høye leververdier (på grunn av at leveren ikke tackler alle hormonene), kan det påvirke fosteret. Det er lett å finne det ut, ved å ta noen blodprøver. Dersom verdiene er faretruende høye og babyen ikke har det bra, setter de fødselen i gang.

 

Jeg fikk påvist for høye leververdier for tre uker siden, og har fått grundig oppfølging med hyppige og grundige ultralyder og blodprøver, der er veldig betryggende. Jeg ville tatt en sjekk for eventuelt å bli holdt godt øye med dersom dette er tilfelle også for deg!

 

Jordmor sier at for høye leververdier går ut over mor før det er alvorlig fare for babyen, så du må ikke bli skremt!

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legen og hør, jeg gikk med kløe under føtter og i hender, tok blodprøve hos legen og ble sendt direkte til sykehuset.Ble skrevet inn fredag, fått modningstabletter, tok vannet i dag og skal på drypp i morgen...Hvs det er mere kløe mage etc så er det ofte ikke så hats, men ta kontakt med legen din i morgen...anbefallers!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...