edvina har fått en gutt Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 har kjøpt et sånt hendig ostekakefat (porselensfat med ring), Men i dag skal jeg lage nøttebunn og ikke kjeksbunn, kan jeg steke på dette fatet? Skal ikke stå lenge i ovnen??
To små - en rosa og en blå Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Jeg har litt dårlig erfaring med akkurat det. Føler det har tendens til å ikke bli stekt skikkelig. Har blitt litt rå inni. Hvis det er viktig at resultatet garantert blir bra ville jeg stekt bunnen i en form i tilsvarende størrelse og flyttet den over siden. Er jo egentlig en veldig praktisk form da, men egner seg kanskje best til kjeksbunn.
hm24 Skrevet 17. august 2008 #3 Skrevet 17. august 2008 Hvis det er bake it easy formen det er snakk om så bruker jeg min til alt, både ostekake, iskake og i lager diverse kaker som må i ovnen.. Men det tok litt tid før jeg fikk noe tak på og bruke formen i ovnen, som nevnt over hadde det en tendens til og ikke bli stekt skikkelig, men det jeg gjør er og forhåndvarme fatet, putter det og ringen inn i ovnen sånn at det er varmt når jeg putter deigen/massen oppi og setter i ovnen, da fungere det fint. Fatet er jo så tungt og tykt at hvis du putter i massen og setter i ovnen bruker det så lang tid på og varme opp formen, så derfor varmer jeg alltid den først og da kan du bake hva som helst :-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå