Gå til innhold

ostekakefat fra porsgrunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjøpt et sånt hendig ostekakefat (porselensfat med ring), Men i dag skal jeg lage nøttebunn og ikke kjeksbunn, kan jeg steke på dette fatet? Skal ikke stå lenge i ovnen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har litt dårlig erfaring med akkurat det. Føler det har tendens til å ikke bli stekt skikkelig. Har blitt litt rå inni.

Hvis det er viktig at resultatet garantert blir bra ville jeg stekt bunnen i en form i tilsvarende størrelse og flyttet den over siden.

Er jo egentlig en veldig praktisk form da, men egner seg kanskje best til kjeksbunn.

Skrevet

Hvis det er bake it easy formen det er snakk om så bruker jeg min til alt, både ostekake, iskake og i lager diverse kaker som må i ovnen..

Men det tok litt tid før jeg fikk noe tak på og bruke formen i ovnen, som nevnt over hadde det en tendens til og ikke bli stekt skikkelig, men det jeg gjør er og forhåndvarme fatet, putter det og ringen inn i ovnen sånn at det er varmt når jeg putter deigen/massen oppi og setter i ovnen, da fungere det fint.

Fatet er jo så tungt og tykt at hvis du putter i massen og setter i ovnen bruker det så lang tid på og varme opp formen, så derfor varmer jeg alltid den først og da kan du bake hva som helst :-)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...