Gå til innhold

hva ville dere gjort?


Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min på 1,5 år bruker å legge seg rundt 19,da er han som regel trøtt og jeg merker det på han at han vil legge seg.

men noen ganger (ganske ofte egentlig) så kan han ligge opp mot en time våken i senga etter at han er lagt.Han gråter aldri, men ligger der og synger og snakker for seg selv,roper litt "mamma" ut i rommet,for så å rulle rundt i senga og snakke mere.Noen ganger får jeg litt vondt av at han ligger der så lenge våken...

Jeg må nevne at jeg synes det er utrolig godt å få litt kveld etter kl.19,så kanskje er jeg bare en egoist?

 

men hva hadde dere gjort i samme situasjon?lagt han senere?synes dere jeg er en slem mamma?har han vondt av å ligge slik for seg selv?han gråter jo ikke..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde gjort som du har gjort til nå.

Han hviler seg, selv om han ikke sover ;-)

 

Nyt det!

Skrevet

Å legge ett barn på 1,5 år kl. 19 er perfekt:) Så lenge han ikke gråter så nyt golydene. Mine eldste har vært slik...og minsten noen ganger. Alle har spurt om å få legge seg:)

Skrevet

Noen barn trenger å ligge å roe seg ned før de sovner. Siden det virker som han koser seg, hadde jeg fortsatt som før.

Skrevet

høres jo ut som en drøm jo :) kansje han også vil ha den tia for seg selv før han sovner :) tror du ikke at han ville ligget våken en stund etter du hadde lagt han om det var klokka åtte stedenfor syv. kansje han hadde blitt så trøtt at han bare hadde sutra og grenet istedenfor å pludre

 

er jo viktig at du også får de tid. sånn at du har overskudd til han neste dag :):)

Skrevet

Sånn er det her også innimellom ,og jeg går ikke opp til han uten at han skriker.

Viss han bare babler,så lar jeg han være ifred.

Som regel sovner han innen ti min,men idag har han ligget i 45 min og lagd lyder og tullet.

Viss han har det "fælt",så skriker han..

Skrevet

Jeg synes 19:00 er perfekt leggetid for barn. Og har gjort det samme med alle mine barn, når de var små.

Skrevet

Vi legger dem kl. 19 selv om de ikke sovner :-) Dvs. 5 åringen får nå være oppe litt lengre, sidne han kunne finne på å ligge våken til kl 22...

 

Skrevet

Sånn gjør gutten min på 1,5 år også. Han legger seg rundt samme tid. Han har alltid kunnet ligge i senga i å være våken, men bare kose seg alene. Å har det vært noe så har han sagt i fra. Så jeg regner med at så lenge han ikke gråte eller noe, så syns kanskje ha også at det er deilig å ligge litt alene å tulle for seg selv før han sovner.

 

Noen ganger så går jeg inn til han litt for tidlig. For det har vært stille lenge (å jeg sjekker alltid etter at jeg har lagt han). Når jeg kommer inn da så hender det at han sitter i senga si (hehe jeg skvetter veldig da, for tror jo han sover) å bare sier hei! å jeg hører han er kjempeblid =) Da kan jeg bare si natta å gå ut igjen. Da gråter han ikke når jeg går ut andre gang heller. Å da må han jo ha det bra tenker jeg =)

 

Så syns du bare skal fortsette som du gjør jeg =)

Skrevet

Så lenge han koser seg der, og ikke gråter, så hadde jeg absolutt fortsatt å legge han klokka sju. Det gjorde jeg med mine når de var i den alderen også, utrolig godt å få litt kveld for seg selv!!

Skrevet

Har en gutt i skolealder i tillegg til den minste, og han legger seg klokka 20:00 på ukedagene. Søvn er uhyrlig viktig for barn.

Og voksentiden liker jeg å ha på stille kvelder sammen med mannen min, og har ikke dårlig samvittighet for det i det hele tatt.

Da lader jeg batteriene og gjør det jeg vil. Uten barn.

 

Sitter du i et fly, ber flyvertinnen deg om å ta på surstoffmasken først, før du tar det på barnet ditt.

Sånn er det IRL også. Vi må først få overskuddet for å gi det til våre barn.

 

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...