Gå til innhold

hjelp...trøske.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dte vanlig? hva gjøres med det? farlig?

har ikke vert hos legen, men bare tror det er det.. hvitt belegg i munnen. kan det være noe annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøske i munnen er veldig vanlig:-) Jeg regner med at det er datteren din som har det. Flere jeg kjenner har blitt anbefalt å ta farris på en bommulspinne, og gni på gommene (evt bruke en t-skje). I tillegg er det fint om du gjør det samme på brystene hvis du ammer. Hvis dette ikke fungerer kan det være nødvendig med medisin. Veldig mange spedbarn har trøske i munnen, så du har ingenting å være redd for;-) Helsestasjonen kan sikkert gi deg råd også:-)

Skrevet

Det er trolig trøske og er vanlig og ikke farlig. Kan dessverre være ubehaglig for mor (om du får det) og noen babyer får litt ubehag også. Som sagt av hun før meg her så skal visst blå farris på en bomullspinne fungere (vaske tunga på babyen din). Om det ikke gir seg så må du kanskje ha Mycostatin til deg og babyen din, det får du hos legen. Vær nøye på å enten ikke gi smokk til babyen eller kok den mellom hver amming, evt ha mange rene sånn at du kan bytte mellom hver amming. Hvertfall må dette gjøres om du skal prøve å bli kvitt dette. Flere råd finner du på ammehjelpen sin nettside.

Lykke til:)

Skrevet

Jenta vår hadde det. Prøvde mycosatin men det hjalp ikke. Stresset ikke med, og plutselig en dag var det bort.Naturell yogurt kan også smøres på innsiden av kinnnene og evt på brystvorten om du er plaget.

Skrevet

Hun er 14 mnd. og bruker mye smokk, og de finner hun over alt, er det smittsomt? ammer ikke lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...