Gå til innhold

Please se her - er helt stressa nå :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige torsdag tok jeg mammografi, jeg har silikon i brystene og syns derfor det er vanskelig å kjenne selv. Det er klumper på protesene og jeg vet at det er det det er og ikke noe annet.

MEN:HAR NOEN AV DERE TATT MAMMOGRAFI FØR? OG HAR NOEN AV DERE IMPLANTAT??

Da jeg bestilte time fikk jeg beskjed om at jeg skulle få mammografi i form av UL, men da jeg kom dit tok de på vanlig måte.

Nå fikk jeg et brev i posten hvor det står at de trengte mere bilder for en sikker bedømmelse... at de antgaligvis skulle ta UL...

Jeg er helt kvalm, tror jo det verste..

Kan noen PLEASE komme med noe info om dette, hva er vanlig når man har silikon???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare deg på hva som er vanlig når det gjelder silikon, men har selv tatt mammografi. Fikk da høre at det kunne bli nødvendig å ta nye bilder el ultralyd i tillegg. Det betyr ikke nødvendigvis at de har sett noe mistenkelig på bildene, men heller at bildene ikke har blitt gode nok. Jeg vet at det ofte er vanlig å bruke ultralyd i tillegg når vevet i brystet er tykt (noe som er helt normalt særlig hvis man ikke har ammet), Jeg er ingen lege, men kan tenke meg at det kanskje kan være vanskelig å få sett nok når du har silikon i brystene, og at de derfor ønsker å bruke ultralyd. Skjønner at du synes dette er ubehagelig, men dette går nok helt sikker bra:-)

Skrevet

Det betyr nok at de ikke klarte se tydelig nok på de bildene de fikk. Jeg var på mammografi i vår og da traff jeg en bekjent der inne. Vi satt på venterommet sammen. Jeg fikk gå hjem etter mammorgafien, mens hun måtte bli igjen å ta UL fordi bildene ikke var gode nok. Snakket med henne senere og det viste seg at alt var i orden og de hadde ikke funnet noe.

Tror kanskje de har dårlige rutiner der du var så de sjekket nok ikke bildene før de sendte deg hjem.

Skrevet

Å tusen takk for svarene, dette var svarene jeg håpet på :)

Jeg tenkte litt slik jeg og, at bildene ikke ble gode nok fordi jeg har silikon og skulle tatt UL første gang istedetfor vanlig mammografi...

Dette stod i brevet:

INNKALLING TIL TILLEGGSUNDERSØKELSE PÅ MAMMOGRAFI

Skrevet

OPS, STRESSA JA... dette stod i brevet:

Mammografibildene som du tok ved Capio Røntgen er nå blitt gransket.

Vi trenger ytterligere opplysninger for en sikker bedømmelse. Det kan være at vi trenger flere bilder eller at bildekvaliteten ikke har vært god nok.

Hos noen kan det bli nødvendig med en ultralydunderssøkelse og evt. en celleprøve. Vi tilstreber at alt skal kunne gjøres samme dag.

Osv

Hvordan skal jeg tolke det?? Det må da være at bildene ikke er klare nok??

Skrevet

Slår meg litt til ro med det, skal på kontroll på onsdag, virker som en evighet til!

Uff hva man skal igjennom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...