Gå til innhold

ang å bli gravid under amming.trenger råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en gutt på 8 mnd,og kunne tenkt meg to tette. han blir nesten fullammet,er ikke glad i grøt.kun middag. fikk mensen når han var to mnd. og når han var 7 mnd. er det vanlig? og evt hvor lang tid er det vanlig før mensen blir stabil igjen.takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å si når du vil få stabil mens, blir uansett ville spekulasjoner!

Jeg ble gravid uten å ha fått mensen i mellom. jenta mi var litt over 7 mnd, og jeg hadde trappet veldig ned på amminga da vi ønsket å bli gravide og hun beit!

Det gynekologen sa til meg var at så lenge jeg ammet noe, så ville ikke han gjøre noe pga de hormonene som vil være i kroppen i større eller mindre grad, og jobbe i mot det å bli gravid. ....selv om ikke det er sikkert prevensjon, så gjør du det ikke så lett å bli gravid da.

Har og ei venninne som ble gravid da hun ammet mye, på samme tidspunkt som meg, men hun hadde fått en menstruasjon.

Gyn sa også til meg at jeg skulle ikke stresse med det, men bare ha "normalt samliv"- og det er?? Jo, det var sex ca 1 gang per dag.......uhuuuu særlig :) men så viste det seg at jeg faktisk var gravid da jeg var hos han, men han kunne bare ikke se det på vaginal UL.

Nå er jeg snart 6 mnd på vei, og er veldig spent!

Lykke til!!

Skrevet

lykke til til deg også.håper jeg også blir gravid snart igjen.

Skrevet

vesla mi er 14mnd, og jeg har ikke fått mensen enda.

jeg ammer enda, men etter at hun begynte i barnehagen, blir det jo mye mindre enn før.

er jo rimelig frustrerende da. i starten når vi kutta prevansjon følte jeg meg skikkelig gravid, og tok en haug med tester stadig vekk, men ingenting.

nå føler jeg meg ikke gravid, og gidder ikke teste. men hadde vært trivelig å få mensen snart, sånn at jeg vet ting er i orden..

kjedelig å gå sånn og vente..

(og så heldig småtten din er som får så mye pupp enda da! vesla mi ble så og si fullammet til 8mnd hun og. hun ville heller ikke ha noe særlig med mat. nå elsker hun nye smaker, og er spesielt glad i smaker som basilukum, oregano, hvitløk og tomat.. hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...