en av hver Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Jeg tenkte faktisk å sy meg et elastisk sjal selv, men lurer litt på hvordan jeg syr kantsøm når stoffet er eastisk. Noen som har gjort dette før?
Jajun Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 du må sy med sikksakk, ellers bare revner sømmen igjen.. litt vanskligere å sy i elastisk stoff enn i vanlig, men det går jo =)
en av hver Skrevet 16. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2008 Bør jeg dra i stoffet når jeg syr? Strekke det ut? Vil ikke sikksakk revne? Vanlig sikksakk sant?
mn73 Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 MAnge symaskiner har søm for dette, dvs du stiller inn maskina på elastisk søm. Ikke strekk ut stoffet, da vil det ofte krølle seg i kantene når du er ferdig. Prøv å holde det slik det er liksom, for har du da elsastisk søm, så vil det være strekk i det.
en av hver Skrevet 16. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2008 Min maskin er DYR, altfor fancy for meg (gave fra mamma..), så da har den sikkert det. Takker Ei på skravle sa jeg måtte ha jersey-nål, er det hvis jeg ikke har elastisk søm?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå