Gå til innhold

KANEL!!!! MMMMMMMMMMMM:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

herregud, jeg har så dilla på kanel at jeg tror jeg dauer..... Har spist en halv boks på ei uke(ikke ren da, på diverse annen mat...) Håper det kjerringrådet om at kanel setter i gang fødselen ikke stemmer, for jeg er bare 33+5 ;-)

Tips til mat med kanel på mottas med takk!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en god stund hatt dilla på kanel oppå is. Aller best på vanilje, men funker fint på jordbær også...mmmmmm :) Ikke funka som noe fødselsstarter her iallefall. Har 5 dager igjen!

Skrevet

å jaa! det skal jeg prøve! :-D

Skrevet

Hehe, jeg fikk lyst på noe med kanel på istad så når har jeg karameliserte epler i ovnen.:) Har aldri lagd det før så håper det blir spisbart! Hehe. Fant oppskriften på internett istad:

Karameliserte epler:

Mange epler skrelles, renskes og kuttes i båter

og legges i en ildfast form,

Ha masse smør klatter i formen.

og strø oppå masse sukker, og litt kanel

Steikes i ovnen ved 200grader i ca 20 min,

til smør og sukker har smeltet til en god gyllen karamell glasur.

Veldig godt med vaniljeis til.

Skrevet

det er kjempegodt med stekte epler med kanel....

og,selv om det her høres snålt ut..... tomater med kanel. skikkelig snadder:))))

Skrevet

Dele opp et eple i båter. Ta vaniljeyoghurt + kanel i en skål. Dypp eplebitene i det. Mmmmm.

Godt med kanel på frokostblanding også, synes jeg. Jeg har havregryn, kruskakli, linfrø, valnøtter og rosiner med melk og kanel over til frokost hver dag. Deilig :-)

Skrevet

pass på å ikke overskride en halv teskje kanel om dagen.. Kanel kan faktisk gjøre utrolig store skader på leveren din om du får "overdose"..

Skrevet

hmm.. da er leveren min ille ute for å si det sånn....Tror ikke det skader i disse ukene mens jeg har dilla på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...