Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 En venninne av meg påsto hardnakket i går at hun hadde flere kollegaer som, når de skulle gifte seg for andre gang, måtte få sin tidligere ektefelle til å signere på en eller annen godkjenning av det nye ekteskapet. Jeg har aldri hørt om noe slikt og kan ikke forstå at det skal være nødvendig når man er lovlig skilt. Med tanke på hvor mange som har et mildt sagt anstrengt forhold til sin ex, skulle man tro at flere fikk problemer med å få en slik godkjenning ved inngåelse av ekteskap nummer to. Noen som har hørt om dette? Det må da kun være hvis man skal gifte seg på nytt i separasjonstiden at slikt muligens kan være aktuelt???
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 Hmm.. jeg tror ikke det... MEN jeg måtte skrive under på noe for at min ex skulle få gifte seg igjen, men han var på Fillipinene og "hentet" henne, så jeg trodde det var derfor...
Kjukka Skrevet 16. august 2008 #3 Skrevet 16. august 2008 Tror du må ha en underskrift av ex`en om det er mindre enn 2 år siden du ble separert. Husker at mamma stressa med det i sommer, men hun trengete ikke, for mamma og pappa har vært skilt i 15 år nå.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Hjelp! Er det sant? Kan aldri tenke meg til at ex-kona til min forlovede vil gi en slik tillatelse. Hun er storfornøyd hver gang hun kan gjøre ting vanskelig for ham, så tviler på hun vil signere på noe som helst for hans del. Hun nektet til og med å signere på et papir om at vi har deres datter 40% av tiden slik at datteren kunne godkjennes som "medlem av husholdningen" av min arbeidsgiver og nyte av et frynsegode via jobben min. Hun ville ikke "ha noe av meg".... *gah*
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #5 Skrevet 16. august 2008 Du må signere på erklæring at "boet er gjort opp" Dette gjelder hvis du har vært gift fra før. Mamma og pappa skilte seg i 94, når pappa giftet seg på nytt i 01 måtte mamma skrive under denner erklæringen, og ikke nok med det når mamma giftet seg i 03 måtte pappa skrive under.... Var nok noen på kontoret som ikke giddet å sjekke arkivet ;-) Ta en telefon å dobbelsjekke det du, du får ikke gifte deg om underskriften ikke er i orden.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2008 #6 Skrevet 16. august 2008 Så rart at slike papirer ikke bare blir signert i forbindelse med skilsmissen. Kan vel ikke være så vanskelig å registrere papirer på at boet er gjort opp. Er jo skikkelig nedverdigende å nærmest måtte spørre sin ex om lov å gifte seg på nytt. Byråkrati er herlig.
Mama,sunshine-kid og lillesøs Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Det stemmer at man må skrive under på erklæring om skifte. Så man ber ikke om "lov" til å gifte seg, men sørger for at man har ordnet opp i det økonomiske, da man får en ny arving når man gifter seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå