su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 16. august 2008 #1 Skrevet 16. august 2008 Er ute etter noen med erfaring fra det setet, da vi vurderer å kjøpe det.. Plusser og minuser =))) For eks ; det er jo 4 trinn på hvilestillingen, men hvor mye utgjør hvert trinn liksom? Hvor mye liggende blir ungen? Om du skjønner ..Dumt formulert dette men. Lurere spesielt på dette da han aldersmessig er for liten for å bytte sete, men babysetet blir altfor trangt nå..Får aldri i verden klemt han nedi der til høsten/vinteren m jakke på =( Og MÅ stolen stå rygg mot rygg med setet forran?
Zitro Skrevet 16. august 2008 #2 Skrevet 16. august 2008 har ingen erfaringer, men skal kjøpe dette setet selv snart. Og ja det er kun bakovervendt så det må stå rygg mot rygg. Det kan altså ikke snues riktig vei.
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 16. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. august 2008 Hmm formulerte meg vel litt dårlig.. Jeg vet at det kun er bakovervendt, men må det stå helt inntil setet forran? Kan det ikke bare stå lenger inn på baksetet? Går jo ikke da å legge ned ryggent for den som sitter forran liksom.
OneOfTheBoys Skrevet 16. august 2008 #4 Skrevet 16. august 2008 Nei det må ikke det, men setet blir ikke mye liggende i full liggestilling. Har bare registrert 2 forskjellige stillinger på vårt, men mulig det er flere! Det er hvertfall mye mer liggende enn besafe sitt! Hvor stor er barnet ditt da? Syns de fleste bytter unødvendig tidlig! Selv har jeg det største barnet i barselgruppen vår, men byttet sete sist. Byttet når han var ca. 9 mnd og 11 kg/78 cm. Men det var på våren da..
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 16. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. august 2008 Hei **Madde&TjukkaboLLa** Han er bare 5 mnd nå, men er 70 cm lang og veide 9360 gr på siste kontrollen. Nå har han jo bare body på seg i bilen, og det er ganske trangt allerede.. (har maxi cosi sitt) Jeg vet veldig godt at de ikke skal sitte i stolen når de er så små, men hva skal jeg gjøre? Derfor jeg vil ha et med mest mulig liggestilling, for det er jo den som da blir brukt. Tenkte på Besafe sitt og, men da dropper vi den =))
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 16. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. august 2008 Ingen flere som har dette setet altså..?
Monica Geller Skrevet 16. august 2008 #7 Skrevet 16. august 2008 Hadde det setet før vi byttet til nåværende sete (maxi cosi priori) som kan stå forovervendt. Var kjempefornøyd med setet. Har også prøvd ut sikkerheten i praksis, da jeg og barnet hadde en stygg utforkjøring, og hun satt som støpt i stolen da vi til slutt "landet". Stolen er heller ikke så bratt som flere av de andre stolene som vi prøvde i bilen før vi kjøpte dette setet. God komfort til barnet, god liggestilling. Husker imidlertid ikke om setet må stå mot setet foran.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå